Įsiklausęs į vilniečių lūkesčius, Vilniaus miesto meras siūlo Tarybai koreguoti patvirtintą viešojo transporto bilietų kainodarą. Šis klausimas bus keliamas artimiausiame Vilniaus miesto savivaldybės tarybos posėdyje, teikiant siūlymą, kad nuo liepos 1 d. sostinėje liktų 30 min viešojo transporto bilietas, kurio kaina siektų 1 eurą.
„Įsiklausiau į vilniečių nuomonę ir lūkesčius, todėl daviau užduotį administracijai rasti sprendimą, kaip sugrąžinti 30 min bilietą išsaugant tolimesnius viešojo transporto gerinimo planus. Tarybai priimant sprendimą, visi paskubėjome – reikėjo daugiau diskusijų su gyventojais. Tai buvo svarbi pamoka, kurią išmokome – tokie jautrūs klausimai ateityje turės būti svarstomi dar atsakingiau“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
Vilniaus miesto taryba balandžio 9 d. persvarstys 30 minučių bilieto klausimą. Bus svarstoma galimybė, kad nuo liepos 1 d. ir toliau galiotų 30 minučių bilietas, kurio kaina būtų 1 euras. Nustatant šią kainą, buvo atsižvelgta į 60 minučių bilieto kainos pokytį – jis kainuos 1,25 euro. Taigi abiejų vienkartinių bilietų kainos keistųsi 0,35 Eur.
„Laisvės partijos frakcijos nuomone, šis siūlymas geriausiai atlieps gyventojų išreikštus lūkesčius viešajam transportui. Norime, kad visos kelionės mieste būtų greitesnės ir patogesnės. Tam reikia ne tik išlaikyti iki karantino buvusius skaičius viešajame transporte, bet ir ženkliai juos padidinti, skatinant ilgalaikių viešojo transporto naudotojų skaičių“, – sako Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narė Erika Kuročkina.
Sostinės viešojo transporto plėtra tęsiasi
Strategija skatinti keleivius rinktis ilgalaikius viešojo transporto bilietus nesikeičia. Šiuo metu 30 dienų bilietas kainuoja 29 eurus ir atsiperka keliaujant bent 45 kartus (30 min – 0,65 euro) arba 32 kartus (60 min – 0,90 euro). Po pokyčių 30 dienų bilietas kainuos 38 eurus, tačiau jis išliks finansiškai naudingesnis tiems, kurie viešuoju transportu kasdien vyksta į darbą ir namo – tai yra per mėnesį keliauja daugiau nei 38 kartus.

Praėjusią savaitę buvo paskelbtas didžiausias sostinės istorijoje viešojo transporto paslaugų konkursas, kuris reikšmingai pagerins keleivių kelionių kokybę. Planuojama įvesti 7 naujus maršrutus, 44 maršrutų dažnumą padidinti, o 46 maršrutų trasas pakoreguoti, siekiant didesnio patogumo. Centrinėje miesto dalyje keleivių laukimo laikas neviršys 6–10 minučių, o toliau nuo centro esančiose ir rečiau apgyvendintose teritorijose – 15 minučių. Mieste kursuos 30 proc. daugiau transporto priemonių, kurios bus netaršios ir draugiškos aplinkai.