• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Šeštadienis, 15 lapkričio 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Apžvalgos

Lietuvių pirkimo įpročiai: pasitiki žinomais lietuviškais prekių ženklais

2024-08-30
Apžvalgos, Lietuvos naujienos, Verslas
Laikas: 3 min skaitymo
Pirkėjai / pexels nuotr.

Pirkėjai / pexels nuotr.

Pirkėjai Lietuvoje favoritais laiko gerai žinomus lietuviškus prekių ženklus ir yra įsitikinę dėl jų kokybės, rodo maisto produktų vartojimo tendencijų tyrimas. Psichologų teigimu, vartotojai užmezga santykius su prekių ženklais, remdamiesi pasitikėjimu ir emociniu ryšiu.

Pavasarį atliktas „Havas group“ ir „Norstat LT“ vartotojų tendencijų tyrimas atskleidė, kokius maisto produktų prekių ženklus dažniausiai renkasi pirkėjai. Tyrimo metu buvo analizuojami trijų kategorijų – pieno, duonos ir mėsos – produktų prekių ženklai.

Tarp respondentų įvardytų perkamiausių rikiuojasi gerai žinomi Lietuvos gamintojų prekių ženklai – „Dvaro“ pienas ir pieno produktai (39 proc.), „Biovela“ mėsa ir jos gaminiai (37 proc.), „Agotos“ Vilniaus duona (26 proc.).

Ne tik mėgstami, bet ir reikšmingi vartotojui

Tomo Markūno, „Havas Lithuania“ strategijų vadovo, teigimu, naujausio tyrimo rezultatai koreliuoja ir su kasmet atliekama pasauline studija „Meaningful brands“, tyrinėjančia, kokie prekių ženklai vartotojams yra prasmingiausi.

„Tiek tiriant vartotojų apsipirkimo tendencijas, tiek analizuojant praėjusių metų „Meaningful brands“ rezultatus, galime matyti dominuojančius tuos pačius prekių ženklus pieno ir pieno produktų bei mėsos ir jos gaminių kategorijose“, – sako T. Markūnas.

Atliekant „Meaningful brands“ studiją, yra skaičiuojamas „Meaningfulness Score“, kuris parodo, kiek tam tikras prekių ženklas yra reikšmingas, prasmingas žmogui.

„Galutinį rezultatą parodo rodiklis, kiek vartotojas yra prisirišęs prie prekių ženklo ir kiek jį pažįsta – tai reiškia, kad ne tik žino, bet ir yra labiau su juo susipažinęs, turi susidaręs apie jį tam tikrą nuomonę. Stebint praėjusių metų duomenis, geriausius rezultatus rodo ir vartotojų apsipirkimo tendencijų tyrime lyderiaujančias pozicijas užėmę prekių ženklai, pavyzdžiui „Dvaro“ ar „Biovela“, – sako T. Markūnas.

„Havas Lithuania“ strategijų vadovo teigimu, skirtingos studijos ir tyrimai leidžia geriau suprasti, kaip iš tikrųjų vartotojas mato tam tikrus prekių ženklus.

„Tie prekių ženklai, kurie užima lyderiaujančias pozicijas, gali įsivertinti, ar teisingu keliu eina, ar veikia jų pasirinkta strategija – pozicionavimas, rinkodaros priemonės, reklama ar komunikacija žiniasklaidoje. Kitiems prekių ženklams tai gali tapti pavyzdžiu ar įkvėpimu, tam tikru atspirties tašku planuojant strateginius veiksmus“, – tikina T. Markūnas.

Kaip vartotojai kuria santykį su prekių ženklais

Psichologų teigimu, vartotojai užmezga santykius su prekių ženklais, remdamiesi keliais svarbiais psichologiniais principais: pasitikėjimu, emociniu ryšiu ir tam tikrais mąstymo modeliais.

„Tyrimai rodo, kad žmonės labiau pasitiki prekių ženklais, kurie nuolat atitinka jų lūkesčius ir patenkina poreikius. Dažnai emociniai veiksniai lemia jų lojalumą. Pavyzdžiui, žmonės gali emociškai prisirišti prie prekių ženklų, kurie atitinka jų asmenybę ar vertybes, ir net jei rinkoje yra kitų alternatyvų, jie lieka ištikimi savo pasirinkimui“, – sako psichiatras-psichoterapeutas Mindaugas Jasulaitis.

Psichiatro-psichoterapeuto teigimu, gerai žinomi prekių ženklai vartotojui atrodo patikimesni dėl kelių priežasčių.

„Pirma, kadangi šie prekių ženklai mums yra pažįstami, juos lengviau suprantame ir jais labiau pasitikime. Antra, emocinis prisirišimas prie gerai žinomo prekių ženklo suteikia mums saugumo jausmą. Be to, mes dažnai pasitenkiname tais prekių ženklais, kurie mums yra „pakankamai geri“, remdamiesi ankstesne patirtimi“, – teigia M. Jasulaitis.

„Havas Group“ ir „Norstat LT“ tyrimas parodė, kad vienas iš veiksnių, nulemiančių vartotojo pasirinkimą – produkto kilmės šalis, teikiant prioritetą lietuviškumui. Bent kas antram apklaustajam jis svarbus perkant duoną, batoną, bandeles, šviežią mėsą ir mėsos gaminius, pieną, varškę ir grietinę.

„Pirmenybė lietuviškiems prekių ženklams atsiranda dėl mūsų emocinio ryšio su savo šalimi ir paprastumo. Mes dažnai renkamės tai, kas mums pažįstama, nes tai lengviau suprasti ir vertinti. Be to, emocijos, tokios kaip patriotizmas ar noras palaikyti vietinius gamintojus, skatina mus rinktis lietuviškus produktus. Socialinės normos, pavyzdžiui, artimųjų ar draugų rekomendacijos, taip pat turi įtakos mūsų pasirinkimui“, – sako psichiatras-psichoterapeutas.

Kiekybinio tyrimo lauko darbus „Havas Group“ užsakymu atliko UAB „Norstat LT“ 2024 m. balandžio 26 – gegužės 13 dienomis. Internetu atliktas tyrimas reprezentuoja 18-64 metų amžiaus Lietuvos gyventojų nuomonę. Apklausoje dalyvavo 1100 respondentų. Apklausos paklaida – iki 3,0 proc.

DalintisSiųstiSiųsti
Palikti komentarą su FB

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

Pradėta remontuoti Vilniaus rotušė: ant aptvėrimų – rotušės raida bėgant amžiams
Kai technologijos pakviečia švęsti: į didžiausio Lietuvoje „d.one“ salono atidarymą rinkosi garsūs žmonės
Lazdynų renovacija: kaip atnaujinti išsaugant unikalumą?
Vilniaus valdžia dėl Brazauskienės viešbučio skolų bylinėsis teisme

Politika

Meras sako, jog sostinėje problemų dėl migrantų kol kas nėra
Šakalienė: visi krašto apsaugos ministrai galėjo atsisveikinti su kariais, man to neleido
Siūloma uždrausti nepilnamečiams parduoti nealkoholinį alų ar sidrą
Baltarusijoje strigusius vilkikus siekiama į Lietuvą įleisti per Šalčininkų postą

Kultūra

Projektas „Receptas kultūrai“: kai menas atranda kelią į atokiausią kiemą
„Praeities sujungti, ateitį kuriame kartu“. Iškilmingas projekto užbaigimas Rudaminoje
Į Vilnių grįžta „SU-MENĖK“ vėl kvies atrasti šiuolaikinį meną
Ilgių šventėje Lentvaryje pagerbti protėviai

Sportas

R. Džiaukštas lieka „Žalgirio“ trenerio poste
Vilniaus romai garsina Lietuvos vardą sporto pasaulyje
R. Džiaukštas: „Baigėme sezoną aukštai pakėlę galvas“
Vilniaus rajono bėgikai puikiai pasirodė Beskidų maratone Lenkijoje

Populiariausi

SKELBIMAS APIE NUMATOMĄ ŽEMĖS SKLYPŲ RIBŲ ŽENKLINIMĄ

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS APIE PARENGTĄ TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTĄ IR GALIMYBĘ TEIKTI PASIŪLYMUS

SKELBIMAS APIE NUMATOMĄ ŽEMĖS SKLYPŲ RIBŲ ŽENKLINIMĄ

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS apie parengtą poveikio visuomenės sveikatai vertinimo (toliau – PVSV) Ataskaitą

SKELBIMAS APIE MIŠKO PARDAVIMĄ VĮ VALSTYBINIŲ MIŠKŲ URĖDIJOS NEMENČINĖS REGIONINIO PADALINIO TERITORIJOJE

Pranešimas apie perkamą žemę miškams įveisti

SKELBIMAS APIE NUMATOMĄ ŽEMĖS SKLYPŲ RIBŲ ŽENKLINIMĄ

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS APIE PARENGTĄ TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTĄ IR GALIMYBĘ TEIKTI PASIŪLYMUS

SKELBIMAS APIE NUMATOMĄ ŽEMĖS SKLYPŲ RIBŲ ŽENKLINIMĄ

INFORMUOJAME APIE PARENGTĄ DETALIOJO PLANO KOREGAVIMĄ „APIE 15 HA TERITORIJOS TARP JUSTINIŠKIŲ GYVENAMOJO RAJONO IR BUIVYDIŠKIŲ TVENKINIŲ DETALIOJO PLANO SPRENDINIŲ KOREGAVIMAS SKLYPUOSE NR. 1 MOZŪRIŠKIŲ G. 50, NR. 4 MOZŪRIŠKIŲ G. 100 SKLYPE IR SKLYPE INICIJAVIMO PAGRINDU“

Jei visa tiesa apie influencerius kainuotų 157 eurus – ar pirktumėte?

Jei visa tiesa apie influencerius kainuotų 157 eurus – ar pirktumėte?

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Orai
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

Prasidedant savaitgaliui, sinoptikė perspėja: naktimis formuosis plikledis

Prasidedant savaitgaliui, sinoptikė perspėja: naktimis formuosis plikledis

Pradėta remontuoti Vilniaus rotušė: ant aptvėrimų – rotušės raida bėgant amžiams

Pradėta remontuoti Vilniaus rotušė: ant aptvėrimų – rotušės raida bėgant amžiams

Kai technologijos pakviečia švęsti: į didžiausio Lietuvoje „d.one“ salono atidarymą rinkosi garsūs žmonės

Kai technologijos pakviečia švęsti: į didžiausio Lietuvoje „d.one“ salono atidarymą rinkosi garsūs žmonės

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022