Pasaulinės vandens dienos proga didžiausia šalies vandentvarkos įmonė „Vilniaus vandenys“ dalinasi artimiausiais savo planais. Šią vasarą bendrovė, bendradarbiaudama su Vilniaus miesto savivaldybe, visuomenei ketina pristatyti unikalų kosmetikos produktą, kurio pagrindine sudedamąja dalimi taps Vilniaus vanduo.
„Šiais metais švenčiame ypatingą Vilniaus miestui progą, o prie šio minėjimo jungiasi ir Vilniaus vandenys! Iš požeminių gręžinių išgaunamas vanduo jau 700 metų yra mūsų miesto turtas, todėl Vilniaus miesto gimtadienio proga suteikti sostinės vandeniui ir reprezentacinį vaidmenį yra puiki iniciatyva“, – sako „Vilniaus vandenys generalinis direktorius Saulius Savickas.
Riboto leidimo produktas visuomenei bus pristatytas jau trečius metus iš eilės „Vilniaus vandenų“ organizuojamos ir gerti vandenį iš čiaupo skatinančios kampanijos metu, birželio mėnesį. Pagrindinė šio kuriamo produkto idėja – atkreipti vietinių gyventojų ir turistų dėmesį į tai, ką Vilnius turi geriausio ir kuo lenkia daugelį Europos ar net pasaulio miestų – iš požeminių gręžinių išgaunamą, itin geros kokybės, vandenį.
„Mūsų bendrovė deda dideles pastangas, siekiant išlikti atsakinga ir įsitraukusia visuomenės nare. Kasmet inicijuojame įvairias kampanijas, skatinančias gerti puikios kokybės vandenį iš čiaupo, šviečiame visuomenę vandentvarkos klausimais, kartu su miesto savivaldybe plečiame sostinėje įrengtų gertuvių tinklą. Tikimės, jog ir šia iniciatyva ne tik originaliai prisidėsime prie Vilniaus miesto gimtadienio minėjimo, dar kartą perduosime aiškią žinutę apie išskirtinį mūsų miesto vandenį“, – teigia S. Savickas.
Pasak įmonės vadovo, tikimasi, kad prie šios iniciatyvos prisijungs ir kiti produkcijos gamintojai, kurių sudėtyje yra naudojamas Vilniaus vanduo ir tai pradės žymėti produktų etiketėse.
Produkto iniciatorių, vandentvarkos bendrovės atstovų teigimu, riboto leidimo produktui su Vilniaus vandeniu bus sukurta ir simbolinė bei šventinė, Vilniaus gimtadieniui skirta, pakuotė. „Vilniaus vandenys“ žada surengti ir ypatingą produkto pristatymą, tačiau išskirtinės renginio vietos kol kas neatskleidžia.
Riboto leidimo kosmetikos produktą „Vilniaus vandenys“ kuria bendradarbiaudami su natūralios lietuviškos kosmetikos gamintojais, valdančiais prekės ženklą „Manilla“. Kuriant šį produktą, esminis reikalavimas, kad pagrindinė sudedamoji produkto dalis būtų Vilniaus vanduo.
Vandentvarkos bendrovė informuoja, jog produkto kūrimo procese bus laikomasi aukščiausių aplinkosauginių reikalavimų, o pagamintas produktas bus išpilstytas į gamtai draugiškas cukranendrių talpas.
Kol kas vis dar derinamos kuriamo produkto platinimo detalės. Nors produktas, siekiant populiarinti kokybišką, iš giluminių gręžinių išgaunamą, Vilniaus vandenį bus skirtas į Vilnių atvykstančių turistų auditorijai, vis tik planuojama, kad jų įsigyti turės galimybę ir kiekvienas norintis.
Panaudojant specialią įrangą bei technologijas, kosmetikos gaminiuose naudojamas vanduo yra išvalomas nuo kalcio, magnio ir kitų metalų jonų arba jų druskų.
Idėja išpopuliarinti vandentiekio vandenį nėra nauja. Prieš porą dešimtmečių aklas vandens skonio testas buvo atliktas Niujorke, JAV. Nežinodami, kokį vandenį bando, didžiausia dalis (45 proc.) ragautojų skaniausiu išrinko Niujorko vandentiekio vandenį, kurio buvo tiesiog prileista iš čiaupo. Taip garsusis Niujorko vanduo tapo legenda. Netruko pasklisti pastebėjimai, kad jis ne tik skaniausias, bet ir išskirtiniais kepiniais paverčia čia kepamas picas, beigelius ar spurgas, o į kitus miestus besiplečiantys maitinimo ir kitų paslaugų įstaigų savininkai tą tik patvirtindavo.