Policija su mokesčių inspekcija suteikė kolegoms tarnybinę pagalbą – sostinės V. A. Graičiūno g. bei kelyje A1 vykdė bendrą priemonę – mokesčių mokėtojų tikrinimus.
Priemonės metu Operatyvios kontrolės skyriaus specialistai nustatė 9 pažeidimus, Kelių policijos skyriaus pareigūnai nustatė 7 Kelių eismo taisyklių pažeidimus:
2 iš jų – naudojimosi mobiliojo ryšio priemonėmis, kai jomis naudojamasi rankomis, nesilaikymas (Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 417 str. 3 d.);
3 – išregistruotų transporto priemonių, kurių valstybinio numerio ženklų galiojimas pasibaigęs, vairavimas (Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 415 str. 3 d.);
1 – naudojimosi saugos diržais pažeidimas (Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 432 str. 1 d.);
1 – pakartotinas transporto priemonių vairavimą, kai vairuojančiam asmeniui atimta teisė vairuoti transporto priemones (Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 424 str. 4 d., 5 d.).
Pažeidėjams surašyti protokolai.
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau — VMI prie FM) visų gabenamų prekių apskaitymui jų pardavėjų ir pirkėjų buhalterinėje apskaitoje yra sukūrusi Išmaniosios mokesčių administravimo sistemos (i.MAS) Elektroninių važtaraščius posistemį (i.VAZ), skirtą važtaraščių ir kitų krovinių gabenimo dokumentų, jeigu šie teisės aktų nustatyta tvarka privalo būti išrašyti, duomenų pateikimui mokesčių administratoriui. Šių duomenų teikimo tvarką ir atvejus detaliai reglamentuoja Važtaraščių ir kitų krovinių gabenimo dokumentų duomenų teikimo Valstybinei mokesčių inspekcijai taisyklės, patvirtintos VMI prie FM viršininko 2016 m. balandžio 1 d. įsakymu Nr. VA-36 (toliau – Taisyklės). Vadovaujantis Taisyklių nuostatomis (atsižvelgiant į nustatytas išimtis), kroviniai šalies keliais gali būti gabenami tik prieš tai pateikus į i.VAZ atitinkamo važtaraščio (kito teisės aktais numatyto gabenimo dokumento) duomenis.
Kad būtų pasiekti numatytieji i.VAZ posistemio sukūrimo tikslai, būtina nuolat vykdyti patikras šalies keliuose, minimizuojant riziką, kad pervežimai gali būti atliekami nevykdant minėtos duomenų pateikimo prievolės. Todėl tokios patikros turi būti vykdomos reguliariai, pasitelkiant institucijas, turinčias įgaliojimus stabdyti transporto priemones.
Taip pat siekiant mažinti šešėlinę ekonomiką naudotų automobilių prekybos srityje ir apsaugoti automobilių pirkėjų interesus, nuo 2021 m. gegužės 1 d. įsigaliojo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimai (toliau – SEAKĮ), kurių pagrindu pradėjo veikti Transporto priemonių savininkų apskaitos informacinė sistema (toliau – TPSAIS). TPSAIS fiksuojami visi vidaus rinkoje parduodami naudoti automobiliai ir jų savininkai. Nuo minėtos datos kiekviena Lietuvoje esanti transporto priemonė turi turėti unikalų savininko deklaravimo kodą, kuris būtinas, norint transporto priemonę parduoti ar registruoti. Vadovaujantis SEAKĮ, TPSAIS turi būti deklaruojami duomenys apie transporto priemonę.
Todėl siekiant užtikrinti šio įstatymo nuostatų vykdymą yra būtinos patikros keliuose, tikrinant įvežamas transporto priemones į Lietuvą.