• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Trečiadienis, 19 lapkričio 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Aktualijos

Kodėl „Black Friday“ pavirto į „Black November“, o Kalėdos prasideda spalį?

2025-11-19
Aktualijos, Apžvalgos, Verslas
Laikas: 3 min skaitymo
Asoc. nuotr. | Freepik

Asoc. nuotr. | Freepik

Jeigu dar prieš kelerius metus nuolaidų sezonas turėjo aiškias ribas – „Black Friday“ vyko penktadienį, „Cyber Monday“ – pirmadienį, o Kalėdinė prekyba startuodavo tik gruodžio pradžioje – šiandien viskas pasikeitė. „Black Friday“ tapo „Black Week“, tada – „Black November“, o Kalėdos jau kurį laiką prasideda dar spalio viduryje.

 

Vartotojai piktinasi „nuolaidų infliacija“, e. parduotuvės lenktyniauja, kurių prekės pirmos pateks į pirkėjų krepšelius, o prekės ženklai įjungia vis ankstyvesnes ir vis ilgesnes kampanijas, kad neprapultų tarp konkurentų.

 

Kas lemia tokį pokytį? Kodėl nuolaidų sezonas kasmet prasideda vis anksčiau ir trunka vis ilgiau? Kaip verslams išgyventi šį laikotarpį ir nenuskęsti nuolaidų jūroje? Ir svarbiausia – ar nuolaidos iš tiesų garantuoja vartotojų meilę? Savo įžvalgomis dalijasi „Venipak“ rinkodaros vadovė Asta Raudonienė.

 

Konkurencinis spaudimas: kas pirmas pradeda – tas laimi

 

Prekybininkai suprato paprastą tiesą: jeigu klientas savo šventinį biudžetą išleidžia anksčiau, vėliau jam nebelieka ką pasiūlyti. Todėl prasidėjo lenktynės – kuris pirmas paskelbs „ankstyvas nuolaidas“.

 

„Kai vienas didelis prekybos tinklas pradeda „Black Friday“ mėnesiu anksčiau, visi kiti nebeturi pasirinkimo. Jeigu neįjungi akcijų tuo metu, kai vartotojas jau pasiruošęs pirkti, prarandi realius pardavimus. Tai nėra noras dirbtinai ištempti sezoną – tai būtinybė išlikti konkurencingam”, – sako Asta Raudonienė.

 

Ilgesnis išpardavimų laikotarpis tapo būtina taktika kovojant dėl vartotojo dėmesio ir piniginės. Šiandien nebepakanka būti „geriausiu savaitę“ – reikia būti matomu visą mėnesį ar ilgiau.

 

Internetas panaikino „vienos dienos“ logiką

 

komercija iš esmės pakeitė pirkimo ritmą. Nebėra eilių prie fizinių parduotuvių, nebėra vieno konkretaus piko, kai visi puola pirkti. Todėl „vienos dienos“ išpardavimų koncepcija tapo tiesiog nelogiška.

 

„Per vieną dieną internetu pakelti milžiniškus srautus yra rizikinga – tiek logistikai, tiek klientų aptarnavimui, tiek sandėliams. Verslams daug naudingiau išskaidyti pardavimus į kelias savaites ir taip suvaldyti tiek srautus, tiek kaštus”, – aiškina ji.

 

Internetinės parduotuvės skaičiuoja ne „rekordo dienas“, o stabilias, nuolatines apyvartas. Ir tam reikia ilgesnių kampanijų.

 

Labiau išprusę pirkėjai linkę lyginti kainas

 

Šiuolaikiniai e. parduotuvių pirkėjai yra išprusę ir atsargūs: lygina kainas, tikrina jų istoriją, vertina kainos pokyčius ir laukia tikrų nuolaidų.

 

„Vartotojai tapo labai sąmoningi. Jie nemažai laiko skiria paieškai, nori išsiaiškinti, ar nuolaida tikra, ar ne. Ilgesni išpardavimai leidžia jiems priimti ramesnį sprendimą. Verslams tai nėra blogai – sąmoningas pirkėjas dažnai renkasi kokybiškesnes, brangesnes prekes“, – sako A. Raudonienė.

Asta Raudonienė

Be to, FOMO efektas (baimė praleisti galimybę) gerokai sumažėjo – kai nuolaidos trunka mėnesį, nebelieka jokio spaudimo „pirk dabar arba prarasi galimybę“. Dėl šios priežasties vartotojams mėnesį trunkančios akcijos yra patogesnės nei vienos dienos maratonai.

 

Pradėsi anksčiau – mokėsi pigiau

 

Reklama gruodį yra brangiausia per visus metus, o vartotojo dėmesys – ribotas. Todėl prekės ženklai nori įsitvirtinti žmonių mintyse dar prieš prasidedant didžiausiam triukšmui.

 

„Jeigu pradedi komunikuoti tik gruodį, tampa sunku išsiskirti – tiek reklamos kainos, tiek konkurentų aktyvumas būna rekordiniai. Prekės ženklai stengiasi užimti erdvę anksčiau, kad metų gale turėtų stipresnę poziciją ir mažesnę priklausomybę nuo pikinio periodo“, – aiškina A. Raudonienė.

 

Tad šiandien Kalėdų sezonas spalį prasideda ne todėl, kad prekės ženklai to siekia dirbtinai, bet dėl to, kad kitaip jie tiesiog prasmegtų informacijos sraute.

 

Ką tai reiškia verslams ir kas laukia ateityje?

 

Tai, kas šiuo metu atrodo kaip „nuolaidų infliacija“, iš tikrųjų tampa struktūriniu pokyčiu. Šventės nebėra konkreti data – jos tapo pardavimų strategijos dalimi. Šiandien aišku viena: nuolaidų sezonas ne trumpės, o toliau fragmentuosis. Akcijų periodai išsiplės dar labiau, bus išskaidyti į kelias bangas, o komunikacija prasidės gerokai prieš oficialų šventinį laikotarpį.

 

„Visgi, vartotojai vis labiau pavargsta nuo nuolatinio išpardavimų triukšmo. Tai vadinama „promo fatigue“ – momentu, kai nuolaidos nustoja veikti vien dėl to, kad jų per daug. Jau dabar matome prekės ženklų, kurie sąmoningai nedalyvauja išpardavimuose ir renkasi „no discount“ poziciją“, – pasakoja A. Raudonienė.

 

Pasak jos, nors tampa sudėtinga konkuruoti visiškai nesiūlant nuolaidų, verslams svarbu nuosekliai stiprinti prekės ženklo vertę.

 

„Žmonės nepamilsta prekės ženklų dėl akcijų, nuolaidos nekuria lojalumo. Jei prekės ženklas prabyla tik per išpardavimus, jis praranda galimybę užmegzti tikrą ryšį su vartotoju. Žmones traukia autentiškumas, artimos vertybės ir emocija, kurią sukuria tik nuosekli komunikacija. Todėl verslams svarbu ieškoti įtraukiančių formų, kūrybinių sprendimų ir vertės, kuri žmogui iš tiesų rezonuoja. Kai pirkėjui artima tai, kuo prekės ženklas tiki ir už ką kovoja, tikėtina, kad jis rinksis jį ir be nuolaidų“, – pabaigia A. Raudonienė.

 

 

DalintisSiųstiSiųsti
Palikti komentarą su FB

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

Vilniaus taryba svarstys ar mažinti komercinio NT tarifus
Pašilaičiuose atidaryta atnaujinta „Maxima“
Vilniaus rajone rasta 8 tonos nelegalaus alkoholio, jo vertė – 100 tūkst. eurų
Zujūnuose dėl remonto keisis eismas. Kelionės užtruks ilgiau

Politika

Du vaikus turinčios šeimos nebus laikomos daugiavaikėmis
Meras sako, jog sostinėje problemų dėl migrantų kol kas nėra
Šakalienė: visi krašto apsaugos ministrai galėjo atsisveikinti su kariais, man to neleido
Siūloma uždrausti nepilnamečiams parduoti nealkoholinį alų ar sidrą

Kultūra

Eišiškių muzikos mokykloje sužibėjo jauni balsai
Iškilmingai užbaigtas „Scanoramos“ festivalis: paaiškėjo pagrindinio konkurso laimėtojas
Metų knygos vaikams autorė Eglė Jasė: „Man rašymas – galimybė žaisti“
Projektas „Receptas kultūrai“: kai menas atranda kelią į atokiausią kiemą

Sportas

Išretėjusiomis gretomis „Šiauliai“ nusileido „Rytui“
„Žalgirio“ sporto direktoriumi dirbs G. Klevinskas
Iš Dubajaus grįžęs lenktynininkas Rokas Baciuška: „Adrenalinas – mano gyvenimo dalis“
R. Džiaukštas lieka „Žalgirio“ trenerio poste

Populiariausi

SKELBIMAS APIE NUMATOMĄ ŽEMĖS SKLYPŲ RIBŲ ŽENKLINIMĄ

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS APIE PARENGTĄ TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTĄ IR GALIMYBĘ TEIKTI PASIŪLYMUS

SKELBIMAS APIE NUMATOMĄ ŽEMĖS SKLYPŲ RIBŲ ŽENKLINIMĄ

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS apie parengtą poveikio visuomenės sveikatai vertinimo (toliau – PVSV) Ataskaitą

SKELBIMAS APIE MIŠKO PARDAVIMĄ VĮ VALSTYBINIŲ MIŠKŲ URĖDIJOS NEMENČINĖS REGIONINIO PADALINIO TERITORIJOJE

Pranešimas apie perkamą žemę miškams įveisti

SKELBIMAS APIE NUMATOMĄ ŽEMĖS SKLYPŲ RIBŲ ŽENKLINIMĄ

INFORMUOJAME APIE PARENGTĄ DETALIOJO PLANO KOREGAVIMĄ „APIE 15 HA TERITORIJOS TARP JUSTINIŠKIŲ GYVENAMOJO RAJONO IR BUIVYDIŠKIŲ TVENKINIŲ DETALIOJO PLANO SPRENDINIŲ KOREGAVIMAS SKLYPUOSE NR. 1 MOZŪRIŠKIŲ G. 50, NR. 4 MOZŪRIŠKIŲ G. 100 SKLYPE IR SKLYPE INICIJAVIMO PAGRINDU“

Vievyje prie bankomato užpultas vyras

Vievyje prie bankomato užpultas vyras

SKELBIMAS APIE NUMATOMĄ ŽEMĖS SKLYPŲ RIBŲ ŽENKLINIMĄ

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS APIE PARENGTĄ TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTĄ IR GALIMYBĘ TEIKTI PASIŪLYMUS

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Orai
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

Vilniaus taryba svarstys ar mažinti komercinio NT tarifus

Vilniaus taryba svarstys ar mažinti komercinio NT tarifus

Gydytojai įspėja: bakterijų atsparumas dėl antibiotikų auga − jos pražudo daugiau žmonių nei ŽIV

Gydytojai įspėja: bakterijų atsparumas dėl antibiotikų auga − jos pražudo daugiau žmonių nei ŽIV

Kodėl „Black Friday“ pavirto į „Black November“, o Kalėdos prasideda spalį?

Kodėl „Black Friday“ pavirto į „Black November“, o Kalėdos prasideda spalį?

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022