• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Ketvirtadienis, 13 lapkričio 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Apžvalgos

Kas keisis automobilių rinkoje 2025-aisiais ir ką tai reiškia pirkėjams?

2025-01-16
Apžvalgos, Transportas, Užsienio naujienos
Laikas: 3 min skaitymo
Automobilis | freepik

Automobilis | freepik

Automobilių rinką veikia įvairūs veiksniai: globalūs ekonomikos iššūkiai, besikeičianti politinė situacija ar griežtėjantys taršos reikalavimai. Net jei vienais metais pirkėjai aktyviai perka automobilius, kitais metais jie gali būti priversti kardinaliai keisti savo planus. Kai kurios tendencijos leidžia prognozuoti ateitį jau dabar. Kokie pokyčiai laukia automobilių rinkos 2025-aisiais, ir ką būtina žinoti tiems, kurie planuoja įsigyti naudotą transporto priemonę?

Rinkoje ims trūkti 3–4 metų automobilių

Nors gali atrodyti, kad pasaulinė puslaidininkių krizė jau praeityje, jos sukelti padariniai automobilių rinkoje vis dar jaučiami. Dėl sutrikimų tiekimo grandinėje 2021–2022 m., visame pasaulyje buvo pagaminta gerokai mažiau naujų automobilių.

„Naujų transporto priemonių rinkos svyravimai tiesiogiai turi įtakos ir naudotų automobilių rinkai. Šiuo metu čia jaučiamas 2021–2022 m. pagamintų transporto priemonių trūkumas. 3–4 metų senumo automobilių kategorijoje šiemet paprasčiausiai nebus iš ko rinktis“, – sako automobilių duomenų įmonės „carVertical“ ekspertas Matas Buzelis.

Susidariusi situacija taip pat turės įtakos ir dedesnei 3–4 metų senumo automobilių kainai, o nesąžiningi pardavėjai gali tuo dar labiau pasinaudoti klastodami transporto priemonių ridą, nuslėpdami automobilio patirtą žalą ar kitus trūkumus ir taip dirbtinai dar labiau padidinti apynaujų automobilių kainą antrinėje rinkoje. Atsižvelgdami į tai, pirkėjai turėtų kritiškai įvertinti automobilio būklę, patikrinti jo istoriją ir įsitikinti, kad pardavėjo pateikiama informacija apie transporto priemonę yra teisinga.

Žemesnės palūkanų normos skatins automobilių prekybą

Tiek naujų, tiek naudotų automobilių rinką smarkiai paveikė infliacija ir išaugusios palūkanos. Dalį vairuotojų tai privertė rinktis pigesnius automobilius arba atidėti jų pirkimą geresniems laikams.

Visgi 2024-aisiais palūkanų normos stabilizavosi, todėl ir 2025-aisiais automobilių rinkoje galima tikėtis suaktyvėjimo. Mažėjant palūkanoms automobiliai tampa vis labiau įperkami, o tai reikšmingos įtakos turi ir vairuotojų pasirinkimams. Pastaraisiais metais diržus susiveržti privalėję automobilių pirkėjai, šiemet, tikėtina, kad pravers pinigines plačiau.

Elektromobilių rinka augs, bet ganėtinai lėtai

Nepakankamai išvystyta elektromobilių viešojo įkrovimo infrastruktūra ir didelė tokių transporto priemonių kaina lemia lėtą šio segmento augimą. Dalis vairuotojų gal ir norėtų įsigyti elektromobilį, tačiau juos atbaido, jog jie vis dar gerokai brangesni už atitinkamos klasės dyzelinius ar benzininius automobilius. Daugumoje šalių trūksta įkrovimo stotelių, todėl elektromobilius ir toliau rinksis asmenys galintys juos įkrauti namuose.

„Naudotų elektromobilių paklausą gali stipriai paveikti Europoje vis labiau populiarėjantys pigūs kiniški automobiliai. Tiesa, neaišku, ar vairuotojai bus linkę investuoti į kiniškus elektromobilius, kai nėra jokios informacijos apie jų patikimumą ir aptarnavimą po įsigijimo. Tikėtina, kad dalis vairuotojų visgi liks ištikimi laiko patikrintoms automobilių markėms“, – aiškina M. Buzelis.

Dyzelinių automobilių kainos Rytų Europoje nemažės

Dyzeliniai automobiliai daugybę metų karaliavo Vakarų Europos rinkoje, tačiau tam po truputį ateina galas. Pirkėjai vis labiau dairosi į hibridinius ir benzininius automobilius, o griežtėjantys taršos reikalavimai stumia dyzelinu varomas transporto priemones iš rinkos. Kadangi naujų dyzelinių automobilių Vakarų Europoje kasmet nuperkama ir pagaminama vis mažiau, tai tiesiogiai atsiliepia jų pasiūlai ir Rytų Europos naudotų automobilių rinkoje.

Tikėtina, jog dėl ribotos pasiūlos 1–5 metų naudoti dyzeliniai automobiliai Rytų Europos šalyse bus itin paklausūs, o tai lems daug lėtesnį šių transporto priemonių nuvertėjimą. Automobilių pirkėjai turės susitaikyti, jog dyzelinių modelių kainos nemažės ir gali netgi dar paaugti.

Europos automobilių gamintojams – sunkūs laikai

2025 m. Europos Sąjungoje mažinamas leistinas automobilių išmetamo CO2 kiekis: nuo 116 gramų vienam kilometrui iki 94 gramų. Jei šios naujos normos nebus laikomasi, automobilių gamintojai bus priversti mokėti milžiniškas baudas nuo kiekvieno parduoto automobilio.

„Europos Sąjungai vis labiau griežtinant automobilių taršos reikalavimus, didieji gamintojai suka galvas, kaip išgyventi. Transporto priemonių pirkėjai į elektromobilius persėda nenoriai, tokių vairuotojų dalis gana maža, o grėsmę kelia ir Kinijos automobilių markių populiarumo augimas“, – įžvalgomis dalijasi M. Buzelis.

Prastas elektromobilių pardavimas ir mažas pirkėjų susidomėjimas kelia grėsmę visai rinkai. Austrija, Bulgarija, Lenkija, Rumunija, Slovakia, Čekija ir Italija jau išreiškė susirūpinimą dėl griežtėjančių taršos reikalavimų ir paprašė ES juos atidėti, motyvuodamos tuo, jog baudos pakenks ne tik gamintojams, bet ir šalių ekonomikai.

„Europos automobilių gamintojai priversti pardavinėti automobilius, kurių paklausa itin žema. Kadangi nauji automobiliai vis brangsta, tai natūraliai lemia prastus pardavimo rezultatus ir kelia grėsmę gamintojų pelningumui. Panašu, kad automobilių gamintojai turės suktis kaip išmanydami, bandydami išvengti artėjančios krizės. Europa turi kuo greičiau spręsti šią problemą arba beliks stebėti, kaip kinų elektromobiliai perima vis didesnę dalį Europos automobilių rinkos“, – aiškina naudotų automobilių rinkos ekspertas M. Buzelis.

Žymos: AutomobiliaiElektromobiliai
DalintisSiųstiSiųsti
Palikti komentarą su FB

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

Kai technologijos pakviečia švęsti: į didžiausio Lietuvoje „d.one“ salono atidarymą rinkosi garsūs žmonės
Tamsiais vakarais būkite matomi – nešiokite atšvaitą
Vilniečiai muša aktyvumo rekordus balsuodami už idėjas savo aplinkai
„Praeities sujungti, ateitį kuriame kartu“. Iškilmingas projekto užbaigimas Rudaminoje

Politika

Šakalienė: visi krašto apsaugos ministrai galėjo atsisveikinti su kariais, man to neleido
Siūloma uždrausti nepilnamečiams parduoti nealkoholinį alų ar sidrą
Baltarusijoje strigusius vilkikus siekiama į Lietuvą įleisti per Šalčininkų postą
Užstrigę Baltarusijoje: dedamos pastangos grąžinti namo lietuvius vairuotojus

Kultūra

„Praeities sujungti, ateitį kuriame kartu“. Iškilmingas projekto užbaigimas Rudaminoje
Į Vilnių grįžta „SU-MENĖK“ vėl kvies atrasti šiuolaikinį meną
Ilgių šventėje Lentvaryje pagerbti protėviai
Šalčininkai paminėjo Lenkijos Nepriklausomybės dieną

Sportas

Vilniaus romai garsina Lietuvos vardą sporto pasaulyje
R. Džiaukštas: „Baigėme sezoną aukštai pakėlę galvas“
Vilniaus rajono bėgikai puikiai pasirodė Beskidų maratone Lenkijoje
Nesėkmė Paskutinėse rungtynėse jau nieko nebelėmė

Populiariausi

SKELBIMAS APIE NUMATOMĄ ŽEMĖS SKLYPŲ RIBŲ ŽENKLINIMĄ

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS APIE PARENGTĄ TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTĄ IR GALIMYBĘ TEIKTI PASIŪLYMUS

SKELBIMAS APIE NUMATOMĄ ŽEMĖS SKLYPŲ RIBŲ ŽENKLINIMĄ

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS apie parengtą poveikio visuomenės sveikatai vertinimo (toliau – PVSV) Ataskaitą

SKELBIMAS APIE MIŠKO PARDAVIMĄ VĮ VALSTYBINIŲ MIŠKŲ URĖDIJOS NEMENČINĖS REGIONINIO PADALINIO TERITORIJOJE

Pranešimas apie perkamą žemę miškams įveisti

SKELBIMAS APIE NUMATOMĄ ŽEMĖS SKLYPŲ RIBŲ ŽENKLINIMĄ

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS APIE PARENGTĄ TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTĄ IR GALIMYBĘ TEIKTI PASIŪLYMUS

Jei visa tiesa apie influencerius kainuotų 157 eurus – ar pirktumėte?

Jei visa tiesa apie influencerius kainuotų 157 eurus – ar pirktumėte?

Sugrįžta „Vilniaus mechanizmų“ festivalis: kaip kalba miesto organizmas?

„Vilniaus vandenys“ skolinasi 50 mln. eurų investicijoms

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Orai
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

Kai technologijos pakviečia švęsti: į didžiausio Lietuvoje „d.one“ salono atidarymą rinkosi garsūs žmonės

Kai technologijos pakviečia švęsti: į didžiausio Lietuvoje „d.one“ salono atidarymą rinkosi garsūs žmonės

Tamsiais vakarais būkite matomi – nešiokite atšvaitą

Tamsiais vakarais būkite matomi – nešiokite atšvaitą

Vilniečiai muša aktyvumo rekordus balsuodami už idėjas savo aplinkai

Vilniečiai muša aktyvumo rekordus balsuodami už idėjas savo aplinkai

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022