Informacinių technologijų (IT) raštingumas šių dienų pasaulyje tampa tokiu pat reikalingu įgūdžiu kaip skaitymas, rašymas ar užsienio kalba. Tai ypač svarbu vaikams. Tiek pasaulio, tiek ir Lietuvos rinkoje galima matyti programavimo įgūdžių turinčių specialistų paklausą, o ateityje tokios žinios atvers dar daugiau karjeros galimybių. Dėl šios priežasties programavimo būreliai vaikams jau nuo septynerių metų tampa vis populiaresniu neformalaus ugdymo pasirinkimu.
Realaus pasaulio problemų sprendimai
Šiandien tėvai vis dar dažniau savo vaikus renkasi leisti į šokių, sporto, dainavimo būrelius. Vis dėlto, „Turing School” vadovė Monika Simaškaitė pastebi, kad jau kurį laiką tėvai ieško ir kitokių, šiuolaikinio pasaulio tendencijas atitinkančių, neformaliojo ugdymo galimybių.
„Verslas, žiniasklaida, ekspertai vis garsiau kalba apie IT specialistų trūkumą ir karjeros galimybes ateityje. Tokia informacija pasiekia ir mažuosius visuomenės narius ugdantys tėvai. Manau, tai yra viena iš priežasčių, kodėl šiandien ieškoma alternatyvių būrelių, ir vienas populiaresnių – programavimo užsiėmimai. Žinoma, bent pagrindinius programavimo įgūdžius šiais laikais pravartu turėti visiems, tačiau tėvams svarbu ir tai, kaip tokios specifinės žinios gali padėti jų atžalų ugdymui plačiąja prasme”, – sako M. Simaškaitė.
Ekspertės teigimu, programavimo būreliai nuo jauno amžiaus padeda susipažinti su realaus pasaulio problemomis ir jų sprendimais. Tai reikalauja kompleksinių sprendimų, kritinio mąstymo ir kūrybiškumo. Šiandien švietimo sistemoje vis dar trūksta užsiėmimų, padedančių vaikui į pasaulį pažvelgti iš kitų kampų ir žengti iš savo komforto zonos.
Vaiko pomėgiai ardyti, keisti ir konstruoti
Stebėdami savo vaikus, dažnai tėvai ieško ženklų, kurie parodytų, kokia po pamokinė veikla juos sudomintų labiausiai. M. Simaškaitės teigimu, atžalos pomėgiai konstruoti, vis kažką ardyti, keisti ir tobulinti gali būti labai rimtas požymis sėkmei programavimo būrelyje.
„Žinoma, svarbu suprasti, kad vaikas, kuris lanko programavimo būrelį, nebūtinai ateityje pasuks IT karjeros linkme. Vis dėlto, tie įgūdžiai, kuriuos tokia veikla padeda išsiugdyti – neįkainojami. Algoritminis mąstymas, analitiniai sugebėjimai, problemų sprendimas ir gebėjimas į jas pažvelgti kitaip, ateityje vaikui gali pasitarnauti siekiant bet kokios karjeros”, – teigia M. Simaškaitė.
Būtent dėl šios priežasties „Turing School”, kartu su partneriais „Prime Learning”, suteikė galimybę 9-12 klasių moksleiviams dalintis savo motyvaciniais laiškais atsakant į klausimą, kodėl jiems būtų svarbi galimybė mokytis programavimo. Nugalėtojo laukė 1500 EUR vertės stipendija, kurią sudaro programavimo būrelis, motyvacinio rašinio kursai bei individualios universitetinės konsultacijos.
Svarbiausia – akademinė motyvacija
„Prime Learning” vadovo Augustino Kuzminsko teigimu, tokie įgūdžiai kaip savęs reprezentacija yra labai svarbūs, bet mokyklose jiems skiriama kiek per mažai dėmesio.
„Motyvacinio rašinio kursų tikslas – padėti jaunuoliams pagerinti savo akademines anglų kalbos žinias bei parašyti nepriekaištingą motyvacinį laišką, kuris pravers teikiant paraiškas į universitetus, praktikas ar kitas programas. Mūsų nuomone, gebėjimas įtaigiai pristatyti save raštu ir žodžiu tai – universalus įgūdis, kuris yra svarbus siekiant akademinės ir profesinės sėkmės”, – sako A. Kuzminskas.
Šį kartą konkurso organizatorius sužavėjo septyniolikmečio moksleivio iš Ignalinos, Danieliaus Podbielski, motyvacija. Vaikinas galės savo ateičiai ruoštis ne tik programavimo būrelyje bei motyvacinio rašinio kursuose, bet ir konsultacijose ruošiantis stojimui į universitetą.
„Nors sulaukėme nemažai kompetetingų paraiškų, mus ypač sužavėjo Danieliaus akademinė motyvacija bei įvairių užsiėmimų gausa. Tikimės, kad vaikinui ši stipendija atvers daug naujų durų ir, visų svarbiausia, bus raktas asmeninio tobulėjimo bei savų svajonių link”, – sako A. Kuzminskas.