Į didžiausio Lietuvoje Vilniaus oro uosto plėtrą bei rekonstrukciją per ketverius metus – iki 2022-ųjų – investavus apie 130 mln. eurų, tris oro uostus valdančios įmonės Lietuvos oro uostai metinės pajamos išaugs apie 43 proc. iki 63 mln. eurų.
Pelno prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) marža 2019-2022 metais sieks 45–56 proc. (2018 metais – 40 proc.), skelbiama Lietuvos oro uostų 2018 metų ataskaitoje.
„Šiuo metu Vilniaus oro uosto infrastruktūra nepritaikyta dabartiniam keleivių srautui ir netenkina minimalių keleivių patirties rodiklių, kurie yra kritiniai siekiant išplėsti Lietuvos pasiekiamumo žemėlapį pritraukiant naujas aviakompanijas bei naujas kryptis ir išlaikyti keleivių prieaugio galimybes“, – rašoma dokumente.
Pernai pradėta Vilniaus oro uosto rekonstrukcija tęsis iki 2022 metų. Jos metu į šiaurinę pusę bus išplėstas keleivių terminalas, praplėstas šiaurinis peronas ir sutvarkytos prieigos, taip pat bus pastatytas naujas labai svarbių asmenų (VIP) terminalas.
„Terminalo pertvarkymas padės išspręsti kritiškiausių zonų pralaidumą. Didžiausi „butelio kakliukai“ susidaro aviacijos saugumo patikroje, kurios išplėtimas dabartiniame terminalo kontūre yra komplikuotas“, – nurodo įmonė.
Modernizavus oro uostą, viena kryptimi jis galės aptarnauti 2,4 tūkst. keleivių per valandą piko metu ir 7,5 mln. keleivių per metus. Pernai Vilniaus oro uoste aptarnauta 4,9 mln. keleivių.
Be to, tikimasi, kad atnaujinimas leis daugiau kaip 40 proc. padidinti neaviacines uosto pajamas, tenkančias vienam keleiviui.
„Visame pasaulyje pastebima tendencija, kad pardavimo pajamų augimas oro uostuose lėtėja. Tačiau keleiviai oro uoste yra linkę vis daugiau pinigų išleisti kokybiškam maistui“, – teigia įmonė.
Vilniaus oro uoste, be to, iki šių metų pabaigos bus baigta daugiaaukštės aikštelės statyba – joje bus įrengtas automobilių nuomos biurų centras, elektromobilių krovimo stoteles, bus teikiamos kitos paslaugos.
Ateityje įmonė ketina išnuomoti atskiras oro uosto teritorijas, jose galėtų veikti 3-4 investuotojai – krovinių tvarkymo, logistikos, bendrosios aviacijos, antžeminio aptarnavimo, kitos su aviacija susijusios įmonės, viešbučiai.
Lietuvos oro uostų pajamos pernai padidėjo 32,9 proc. iki beveik 44 mln. eurų, didžiąją jų dalį sudarė pajamos iš pagrindinės veiklos – jos per metus padidėjo 34,2 proc. iki 29,4 mln. eurų. Grynąjį pelną įmonė pernai padidino daugiau kaip tris kartus iki 8,4 mln. eurų.
„Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama“.