• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Antradienis, 14 spalio 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Apžvalgos

Daugiau – ne visada geriau? Vairuotojų požiūris į technologijas automobiliuose

2024-10-15
Apžvalgos, Transportas
Laikas: 3 min skaitymo
Automobilio technologijos  | Shutterstock nuotr.

Automobilio technologijos | Shutterstock nuotr.

Technologijų gausa naujuose automobiliuose tiesiog stebina ir su kiekviena modelių karta jų daugėja. Tačiau ar dėl to automobilį valdyti lengviau ir patogiau? Vairuotojai linkę pasiginčyti. JAV automobilių pramonės analitikai išanalizavo vairuotojų pasitenkinimą technologijomis, inovacijomis ir jų reikalingumu naujuose automobiliuose. Kokias tendencijas jie pastebėjo?

 

Kieno technologijos geriausios ir draugiškiausios?

 

Bene didžiausia pasaulyje, JAV įsikūrusi automobilių pramonės duomenų ir analitikos agentūra „J.D. Power“ paskelbė Technologijų patirties indekso (TXI) studiją, kuri rodo, kaip vairuotojai vertina technologijas savo automobiliuose po 90-ies pirmųjų dienų eksploatacijos.

Hyundai Santa Fe (Gamintojo nuotr.)

Perkant naują transporto priemonę pirkėjų akys dažniausiai būna didelės, viršų paima emocijos: norisi kuo moderniau atrodančių salonų, didesnių ekranų, daugiau technologijų, tačiau su jomis susigyvenus neretu atveju įspūdis gali ir pasikeisti. Išplėstinėje apklausoje dalyvavo 81 926 respondentai, automobilius pirkę 2024 metais ir su jais važinėję bent 90 dienų. Jie vertino savo transporto priemonių inovacijas, technologijas ir tai, kaip patogu jas naudoti.

 

Apskritai geriausiai iš visų prekių ženklų pasirodė „Hyundai Motor“ grupės dukterinė prabangių automobilių markė „Genesis“ – ji gavo 584 balus iš 1000 galimų. Antroje vietoje – „Lexus“ su 535 taškais, trečioje – 528 taškus surinkęs BMW. Aišku, pirmasis trejetukas – novatoriškomis technologijomis pasižymintys „premium“ automobiliai.

 

Tuo tarpu tarp masinių prekių ženklų jau penktus metus iš eilės šioje vertinimo lentelėje geriausiu buvo pripažintas 518 taškų surinkęs „Hyundai“. Antroje vietoje „Kia“ su 499, trečioje – GMC su 439 taškais. Aišku, GMC markės Europoje nėra, tad, adaptuojant geriausiųjų trejetuką prie Senojo žemyno rinkos, šią poziciją galima atiduoti 436 taškus pelniusiam „Toyota“ prekių ženklui.

Atnaujintas Hyundai Tucson (Gamintojo nuotr.)

Dviprasmiškas požiūris į gausią įrangą

 

Atlikę tyrimą „J.D. Power“ ekspertai pastebėjo, kad aktualiausia naujovė, patikusi vairuotojams, – dirbtiniu intelektu praturtintos technologijos. Tai, kad su automobiliu galima pasikalbėti ir jis, suprasdamas kalbą, gali ne tik pareguliuoti tam tikras savo parinktis, bet ir surasti kelionės tikslą – naudinga. Tačiau vairuotojo veido atpažinimo ar valdymo gestais technologijos, taip pat pirštų atspaudų skaitytuvai daugumai vairuotojų pasirodė kaip sprendimas problemų, kurių niekada niekas nė neturėjo.

 

Aišku, kai kurios inovacijos pripažintos naudingomis. Štai „Hyundai Santa Fe“ atiteko geros inovacijos masinių modelių rinkoje apdovanojimas už skaitmeninį raktą, kuris yra įrašomas į išmanųjį telefoną ir veikia artimo lauko ryšio (NFC) technologijos principu, kaip ir bekontakčiai mokėjimai.

 

Jis patogus, nes nereikia nešiotis raktelio, ir toks pat saugus kaip ir bankinės kortelės telefone, nes iš didesnio nuotolio negalima nuskaityti duomenų. Norint atrakinti automobilį, tereikia priglausti telefoną prie rankenėlės.

 

Tyrimas atskleidė, kad pagalbinės vairuotojų sistemos šiais laikais taip pat labai aktualios, jų moderniuose automobiliuose skaičiuojama dešimtimis, o vairuotojų vertinimai – dviprasmiški. Žmonėms patinka tos sistemos, kurios padeda specifiniais atvejais: aklosios zonos aptikimo ar perspėjimo apie iš šono artėjantį transportą, pavyzdžiui, išvažiuojant atbulomis iš stovėjimo vietos, tačiau sistemos, kurios kišasi į vairavimą, pavyzdžiui, laiko automobilį tarp eismo juostų ar prašo vairuotojo laikyti rankas ant vairo, daugumą erzina.

Atnaujinto Hyundai Tucson interjeras (Gamintojo nuotr.)

Ekranizacija ne visuomet atneša gera

 

Viena naujausių automobilių pramonės tendencijų – ekranizacija. Gamintojai montuoja vis daugiau ekranų į transporto priemones, ir jau ne tik vairuotojui, bet ir keleiviams. „J.D. Power“ respondentai teigė, kad ekranai keleiviams nėra būtini, dažniausiai jie nenaudojami, nes arba vairuotojai važiuoja vieni, arba tų ekranų funkcionalumas būna ribotas.

 

„Turėjome ekranų bangą, deja, dauguma gamintojų „nusiekranizavo“, visas parinktis perkėlė į jutiklinius ekranus, o tai prieštarauja esminiam technologijų dalykui – jos turi būti draugiškos žmogui. Aš pastebiu, kad jau nebe taip stipriai vertinu, koks čia meniu automobilyje, dažniausiai vis vien naudojame „Apple CarPlay“ arba „Android Auto“, muzikos klausomės per „Spotify“.

 

Mums svarbiausia yra pareguliuoti garsą, pakeisti temperatūrą, įjungti kruizo kontrolę. Technologijas laikau geromis tuomet, kai mums pavyksta kažką pareguliuoti nenuleidus akių nuo kelio per ištiestą ranką“, – savo patirtimi apie automobilių technologijų valdymą Europos rinkoje dalijasi apžvalgininkas Justas Lengvinas.

Justas Lengvinas (Vytauto Pilkausko nuotr.)

Jis priduria, kad dideli ekranai ir greitai veikiančios multimedijos mašinose nebestebina, jas sukurti sugebėjo beveik visi gamintojai, progresas evoliucinis, niekas revoliucijų nebedaro. O technologijų vertinimai priklauso nuo to, kiek jos erzina.

 

Štai „Volkswagen“ po sunkaus starto sukūrė gana neblogą programinę įrangą naujiems modeliams. Tačiau viskas vokiškuose automobiliuose valdoma per ekraną, taigi nori nenori bet koks veiksmas reikalauja nusukti akis nuo kelio. Ši markė minėtame tyrime – 21-a iš 32 įvertintų. O štai korėjiečiai liko ištikimi fiziniams valdikliams, skirtiems svarbiausioms funkcijoms atlikti, juos derina su multimedija ir dėl to pelno vairuotojų simpatijas.

 

Visai įdomus vairuotojų požiūris į vieną novatoriškiausių markių „Tesla“, kuri nebuvo įtraukta į bendrą vertinimą. „J.D. Power“ ekspertai pastebėjo, jog pasitenkinimas šio elektromobilių gamintojo technologijomis mąžta, ir tai aiškina tiesiog besiplečiančiu vairuotojų ratu: anksčiau „Tesla“ automobilius pirkdavo technologijų mėgėjai, o dabar, kai į „Teslas“ persėda vis daugiau paprastų vairuotojų, šiems pradeda kliūti nemaža dalis gamintojo sprendimų, kuriais pirmieji pirkėjai džiaugėsi.

Žymos: Automobiliai
DalintisSiųstiSiųsti
Palikti komentarą su FB

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

Ko tik nebūna: Vilniuje susimušė pareigūnai
Trakų sportininkai iškovojo Europos paplūdimio sprinto bronzą
Vilniaus rajone į avariją pateko trys automobiliai, sužaloti du žmonės
Kalvelių Dievo Gailestingumo bažnyčia paminėjo ketvirčio amžiaus sukaktį

Politika

Per Lietuvą ritasi Čiurlionio „Jūros“ banga: įvyko kultūros bendruomenės įspėjamasis streikas
Atsparumo formulė Baltijos šalims: civilinė gynyba, ginklų prieinamumas ir karo tarnyba
Vilniuje rengiamas protestas už deportuojamų užsieniečių teisę likti Lietuvoje
„Vilnius Open House“ iš savo programos išima apsilankymą Prezidentūroje, Kultūros ministerijoje ir Vyriausybėje

Kultūra

Kalvelių Dievo Gailestingumo bažnyčia paminėjo ketvirčio amžiaus sukaktį
Kas laukia Vokiečių gatvėje atkastų pamatų?
Vilnius tampa kūrybos epicentru: jubiliejinis tarptautinis Šv. Kristoforo kompozitorių konkursas
„Vilnius Gdanske 2025“ – savaitgalį kaimynystė virs kultūros švente

Sportas

Trakų sportininkai iškovojo Europos paplūdimio sprinto bronzą
Vilniaus rajono FK „TransINVEST“ džiaugiasi naujais namais – moderniu futbolo stadionu
Stadiono atidarymo rungtynėse – kontrolinės lygiosios
J. Morriso vedamas „Lietkabelis“ privertė „Rytą“ pirmąsyk suklupti

Populiariausi

Vilniaus rajone, įtariama, padegta pirtis: sulaikyti trys įtariamieji

Vilniuje prie daugiabučio rasta negyva mergina

Vilniaus rajonas paminėjo Derliaus šventės jubiliejų

Vilniaus rajonas paminėjo Derliaus šventės jubiliejų

Madagaskaras, Ilgoji Lova ir Rojus: 87 labai keisti kaimų pavadinimai Lietuvoje

Madagaskaras, Ilgoji Lova ir Rojus: 87 labai keisti kaimų pavadinimai Lietuvoje

Kokia gėlė esate pagal horoskopą?

Kokia gėlė esate pagal horoskopą?

Devynmečiui didžiausia pergalė – vyresniųjų sportininkų pagarba

Devynmečiui didžiausia pergalė – vyresniųjų sportininkų pagarba

Viktorina Europos kalbų dienai

Viktorina Europos kalbų dienai

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Orai
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

Ko tik nebūna: Vilniuje susimušė pareigūnai

Ko tik nebūna: Vilniuje susimušė pareigūnai

Trakų sportininkai iškovojo Europos paplūdimio sprinto bronzą

Trakų sportininkai iškovojo Europos paplūdimio sprinto bronzą

Masinė avarija Vilniaus Savanorių prospekte: susidūrė penki automobiliai, du vairuotojai sužaloti

Vilniaus rajone į avariją pateko trys automobiliai, sužaloti du žmonės

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022