Nauja sukčiavimo schema: praėjusią savaitę į elektroninius paštus vartotojams skriejo tokio pobūdžio laiškai: „Gerbiamas kliente, Tikiuosi, kad tau sekasi gerai. Priminimas: Lietuvos paštas informuoja, kad jūsų siunta vis dar laukiama.
Jūsų siunta negalėjo būti pristatyta 2020-02-04, nes nebuvo sumokėtas muitas (8,92 €). Sekti instrukcijas:
PRISTATYMO DATA: 2022-03-05 / 2022-03-07
1 ŽINGSNIS: NAUJO BANDYMO PRISTATYMO IŠLAIDOS
IŠ VISO: 8,92 €
Spustelėkite čia, kad patvirtintumėte siuntimą. Jei registruotas laiškas nebus gautas per 4 darbo dienas, „Latvijas Pasts“ turės teisę reikalauti grąžinti 8,92 euro vienam namų ūkiui vykdymo dieną.
Informaciją apie užsakymą ir laiško sąlygas galite pateikti artimiausiame biure saugojimui. Tai automatiškai sugeneruotas pranešimas. Ačiū tau už pasitikėjimą.“
Atidžiau skaitantys pastebėjo įtartiną el.pašto adresą: [email protected]. Žinoma, keistai skamba ir pats žinutės turinys. Deja, buvo gyventojų, kurie užkibo ant šio sukčių kabliuko.
Vienas jų, dažnai užsisakantis siuntas, įdėmiau nepatyrinėjo siuntėjo elektroninio adreso ir nesuabejojęs paspaudė ant pateiktos nuorodos, jo buvo paprašyta suvesti savo vardą, pavardę, banko kortelės numerį ir trijų skaitmenų kortelės kodą. Vyras tą padarė ir sukluso tik tada, kai po atlikto pinigų pervedimo apie jo įvykdymą nesulaukė įprastos informacijos iš banko. Dar po valandos gavo žinutę iš banko – pranešimą, kad iš jo sąskaitos nuskaičiuota 474,77 Eur.
Gavę elektroninį laišką su netikėtu turiniu, visada įdėmiai pažiūrėkite į siuntėjo paštą ir palyginkite jį su institucijos oficialiu paštu, ypač kai prašoma jūsų asmens ir banko mokėjimo priemonės duomenų.
Vilniaus apskrities VPK informacija