Keturračiai yra populiarūs pagalbininkai sodybose, nes jie išsiskiria universalumu ir kompaktišku dydžiu. Jie gali tapti gerokai pigesne mažųjų traktorių alternatyva, nes geba dirbti sunkius darbus. Tik didesnes sodybas turintiems, nelengvus darbus dirbantiems ir didžiulį svorį velkantiems šeimininkams gali kilti natūralus klausimas: kiek iš tiesų sunkiai pajėgs darbuotis keturratis? Juk visa technika turi savo ribas, ar keturračio jėgų pakaks aktyviai kasdienybei?
Keturratis gali vilkti dvigubai daugiau, nei sveria
Ne paslaptis, kad tikras traktorius dideliame ūkyje bus nenugalimas, tačiau tai – itin brangi, nerangi ir gana riboto naudojimo transporto priemonė. Nors keturratis ir nepasižymi tokia galia, kad galėtų per dirvoną tempti dešimties peilių plūgą, jis kainuoja gerokai mažiau, yra pigiau ir lengviau remontuojamas, universalesnis, nes jį galima naudoti ne tik darbui, bet ir pramogai.
Taip pat jis gali atlikti gana daug jėgos reikalaujančius darbus: stumdyti sniegą, vilkti sunkias priekabas su rąstais iš miško, tarnauti sodybose ar mažesniuose ūkiuose, kuriuose traktorius atrodo per didelė prabanga. Bet kiek gi sunkiai gali triūsti keturratis, kokį svorį galima su juo tempti?

„Kone visi gamintojai reglamentuoja, kad keturratis gali patempti dvigubai didesnį svorį, nei jis pats sveria, tad skaičiuoti gana paprasta. Jei keturratis sveria 400 kilogramų, reiškia, jis gali vilkti iki 800 kilogramų“, – paprastai ir suprantamai paaiškina keturračių ekspertas, bendrovės „Motorider“ pardavimo vadybininkas Adomas Gančierius.
Žinoma, tai yra apytikslis matavimo būdas, kai kurie gamintojai savo modelių specifikacijose įvardija tikslius skaičius. Pavyzdžiui, tiek 295 kg sveriantis „Yamaha Kodiak 450 EPS“, tiek galingesnis „Kodiak 700“ pavelka 600 kg svorį. 450 kg sveriantis „Polaris Sportsman XP 1000S“ be vargo temps 680 kg svorį.
Žiūrint į racionaliau įkainotus keturračius, didele tempimo galia pasižymi „CFMoto“ modeliai: štai „CForce 1000 Touring G3“, sveriantis 437 kg, gali traukti 820 kg priekabą. Ne itin nusileidžia ir mažiausi modeliai: pigiausias „CForce 450 EPS“ įstengs vilkti 612 kg.

Svarbu naudoti teisingai, kitaip gresia gedimai
Taigi nedidelės transporto priemonės pasižymi didesne tempimo galia nei dauguma lengvųjų automobilių. Tai leidžia padaryti sunkiam darbui suprojektuota konstrukcija, tik ekspertai atkreipia dėmesį, kad keturračiu sunkius objektus reikėtų tempti tinkama pavara, kitaip jie gali sugesti.
„Lygiu keliu tuščią priekabą galima traukti ir H pavara, tačiau miške, smėlio karjere, kur jaučiasi, kad pagrindas sudėtingas, veikia apkrovos, visuomet reikėtų naudoti darbinę L pavarą, taip pat patartina tempti ir sunkius svorius. Keturračio pavarų dėžė turi skirtingus dantračius, tad, esant dideliam pasipriešinimui ir naudojant įprastam važiavimui skirtą H pavarą, galima sudeginti variatoriaus diržą.
Ši problema dar menka, remontas nebrangus, tačiau būna žmonių, kurie taip perkrauna keturratį, kad ir kreipiančiosios išsilydo, o tai jau reikalauja brangesnio remonto“, – vieną didžiausių naudotojų klaidų darbuojantis keturračiu įvardija A. Gančierius.
Taigi keturračiai be vargo gali vilkti daug sveriančias priekabas, tik tą reikia daryti atsižvelgiant į modelio specifikacijas. O ką konkrečiai galima tokio sunkaus tempti su keturračiu?
Nuo medienos iki valčių
Paskirčių – galybė. Keturračiu įmanoma vilkti valtis, kirstinę medieną, sunkius bidonus ir kitus krovinius, mat jiems, kaip ir traktoriams ar kitoms ūkio transporto priemonėms, yra gaminamas platus aksesuarų asortimentas.
Jame – ir sniego peiliai, specialios žoliapjovės, netgi plūgai, taip pat – specializuotos priekabos valtims, labai populiarios priekabos medienai, galima pasirinkti netgi su kranais. Keturračius mėgsta miškų prižiūrėtojai, nes jie lengvi – tvarkingai važiuojant beveik nedaro įtakos miško paklotei, taip pat siauri ir kompaktiški – jais lengva manevruoti tarp medžių.
Keturračiai, priklausomai nuo galingumo ir dydžio, cilindrų kiekio, gali traukti 600–900 kg svorį, į jį reikėtų įskaičiuoti ir priekabą. Taip pat vertėtų atkreipti dėmesį ir į priekabos techninius parametrus, konkrečiai – kraulumą, nes vienos ašies priekabų riba gali būti iki 500 kg, o į kitas, dviejų ašių, įmanoma įkrauti ir visą toną svorio.
„Na, ir reikėtų priekabas protingai susikrauti, paskirstyti svorį, nes viską sudėjus kablio pusėje, svoris jį spaus ir gali nulaužti“, – papildo A. Gančierius.
Žinoma, keturratis neatstos traktoriaus, paruošti hektarą dirvos su juo būtų tikras vargas, taip pat miškus kertančioms kompanijoms jis neatstos 40 tonų galinčio vežti miškavežio. Tačiau santykinai didelė kompaktiškos ir universalios transporto priemonės tempimo galia, siekianti 600–900 kg, gali visiškai pilnaverčiai pakeisti gerokai brangesnį traktorių asmeniniame ūkyje ar sodyboje.