Ketvirtadienį Glitiškių dvare įvyko Vilniaus rajono savivaldybės kartu su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija organizuota švietimo konferencija, kurios metu buvo aptarta švietimo būklė Vilniaus rajone ir iššūkiai, su kuriais susiduriama siekiant kokybiško ir prieinamo ugdymo.
Pasak Vilniaus rajono savivaldybės mero Roberto Duchnevičiaus, šiandien vis dar susiduriama su iššūkiais siekiant gerinti švietimo situaciją Vilniaus rajone, ir tik bendromis pastangomis, veikdami kartu galima pasiekti reikšmingų pokyčių.
„Suprantame, kad Vilniaus rajonas yra netolygus – skiriasi gyventojų tankis, ekonominio išsivystymo lygis, yra įtraukiojo ugdymo problemų, todėl ir sprendimai turės būti kompleksiniai. Tikiuosi, jog ateityje pavyks sukurti darbo grupę, kuri dirbs ties šiais klausimais ir galės konsultuoti savivaldybės vadovus bei kitus sprendimų priėmėjus“, – sveikindamas konferencijos dalyvius kalbėjo R. Duchnevič.
Nacionalinės švietimo agentūros kokybės vertinimo departamento direktorius Aidas Aldakauskas, pristatydamas duomenis apie mokyklų pasiekimus perspėjo, jog situacija Vilniaus rajone nėra „rožėmis klota“.
„Vertinant Vilniaus rajono mokyklų matematikos pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) rezultatus, tai jie yra kiek geresni nei visos šalies vidurkis, tačiau tendencija tokia, jog rezultatai gali prastėti. Kalbant apie brandos egzaminus ir valstybines mokyklas, vėlgi, situacija yra nebloga, tačiau ji pasikeičia prakalbus apie tautinių mažumų mokyklas“, – teigė A. Aldakauskas.
Tačiau, pasak jo, Vilniaus rajone įsidarbinantiems mokytojams yra gerokai daugiau galimybių iškart gauti visą etatą ir dirbti visu krūviu – ko trūksta kitose panašiose savivaldybėse.
„Pakankamai geros darbo sąlygos užtikrina neblogą mokytojų sąstato atsinaujinimą, tačiau problema ta, jog tai neveda prie aukštos kvalifikacijos mokytojų skaičiaus augimo nors profesiniam tobulėjimui išleidžiama panašiai, kaip ir likusioje šalies dalyje“, – akcentavo NŠA atstovas.
Konferencijoje dalyvavo Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ekspertai, savivaldybės administracijos Švietimo skyrių atstovai, švietimo įstaigų vadovai.