• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Trečiadienis, 22 spalio 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Transportas

Sklandesniam viešojo transporto judėjimui – dar daugiau A juostų sostinės gatvėse

2020-04-11
Transportas, Vilnius, Žinios
Laikas: 4 min skaitymo
Kalvarijų gatvė

Sauliaus Žiūros nuotr.

Vilniuje planuojama įrengti dar 11 susisiekimą su centro prieigomis gerinančių viešojo transporto eismo juostų. Tai – sostinės darnaus judumo mieste plano dalis: patogesnis ir greitesnis viešojo transporto eismas išskiriamas kaip vienas prioritetų. A juostos Vilniuje šiuo metu sudaro 36 kilometrus, o įrengus visas numatytąsias papildomas atkarpas jų tinklas mieste viršys 42 kilometrus.

„Norime, kad kelionės Vilniuje taptų dar greitesnės ir patogesnės visiems eismo dalyviams, dėl to eismą organizuojame taip, kad pokyčiai lemtų visą teigiamų permainų grandinę. Ilgesnės A juostos padės viešajam transportui greičiau pasiekti kelionės tikslą, kartu – trumpinti didelės dalies vilniečių kelionės laiką. Tai leis miestiečiams drąsiau rinktis viešąjį transportą ar kombinuoti keletą skirtingų kelionės būdų, mažinti neigiamą transporto taršos poveikį aplinkai ir gyvenimo kokybei, tai yra – didinti eismo saugumą, gerinti miesto ekologinę būklę”, – sako sostinės vicemeras Vytautas Mitalas.

Šešios iš suplanuotųjų viešojo transporto juostų bus įrengiamos ES lėšomis – jos mieste atsiras per 2021 metus. Likusios A juostos bus finansuojamos savivaldybės ir privačių investuotojų – jų įrengimas numatytas iki 2022 metų. Šiemet toliau tęsis A juostų projektavimo, projektinių pasiūlymų viešinimo ir statybos leidimų gavimo darbai. Visą A juostų įrengimo sostinėje žemėlapį galima rasti čia, pasirinkus meniu sluoksnį „Viešasis transportas”: https://maps.vilnius.lt/transportas

A juostų plėtra numatyta šiose gatvių atkarpose

  1. T. Narbuto g. tarp Laisvės pr. ir Erelių g. (Konstitucijos pr.)
  2. Ozo g. tarp Gelvonų g. ir Kernavės g.
  3. Kareivių g. tarp Verkių g. ir Kalvarijų g.
  4. Kalvarijų g. tarp Šeimyniškių g. ir Žalgirio g. (Trimitų g.)
  5. Kalvarijų g. tarp Žalgirio g. (Trimitų g.) ir Konstitucijos pr.
  6. Kalvarijų g. tarp Žalgirio g. ir J. Treinio g.
  7. Pilaitės pr. tarp V. Pociūno g. ir Sietyno g.
  8. Šeimyniškių g. tarp Kalvarijų g. ir Tuskulėnų g.
  9. Šeimyniškių g. tarp Tuskulėnų g. ir Kalvarijų g.
  10. Buivydiškių g. tarp Dūkštų g. ir Ozo g.
  11. V. Kudirkos g. tarp J. Basanavičiaus g. ir J. Jasinskio g.

Naujausi keleivių ir transporto srautų tyrimai rodo, kad centrinėje miesto dalyje viešuoju transportu pervežama kelis kartus daugiau keleivių, nei jų pravažiuoja asmeniniais automobiliais. Plečiant A juostų tinklą bus taikomi kompleksiniai sprendimai – juostų atsiras daugiau, planuojama stiprinti ir kontrolės mechanizmus. Be to, įvertinus eismo srautus, tam tikrose vietose šiuo metu esamos bendro transporto eismo juostos bus skiriamos viešajam transportui. Toks sprendimas preliminariai numatytas Kalvarijų, Šeimyniškių, V. Kudirkos gatvių atkarpose – tikslesni planai paaiškės pradėjus projektavimo darbus.

Kitose šalyse pritaikytų analogiškų sprendimų rezultatas yra ne tik sumažėję transporto taršos rodikliai, bet ir didesnis pėsčiųjų skaičius – centrinės miestų dalys dėl jų tampa gyvesnės, jaukesnės. Visa tai lemia ir teigiamus ekonominius rodiklius bei aktyvesnę darnaus judumo plėtrą mieste.

„Viešojo transporto eismo juostos įrengiamos vertinant daug rodiklių. Pirmiausia – keleivių srautus, kelionės trukmę ir viešojo transporto greitį, esamų A juostų tinklo nuoseklumą, realų viešojo transporto judėjimą, taip pat ir įtaką bendrai susisiekimo sistemai, jos pralaidumui. Mūsų tikslas yra ir toliau gerinti kokybinį kelionių viešuoju transportu lygį – mieste jau gausu naujų autobusų, troleibusų, atnaujinimas nesustos ir toliau. Kartu siekiame trumpinti ir kelionės trukmę, sudaryti kuo patogesnes sąlygas keleiviams judėti darniau”, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos” direktorė Modesta Gusarovienė.

Miesto centre kuriami nauji verslo centrai, statomi gyvenamieji namai, todėl trauka į centro prieigas ateityje tik augs. Esama gatvių struktūra nebus pajėgi patenkinti visų norinčiųjų čia atvykti automobiliu – jau dabar piko metu formuojasi spūstys ir vilniečiams tenka laiką leisti jose.

Eismo organizavimo specialistai atkreipia dėmesį, kad plėsti gatves miesto centrinėje dalyje nėra efektyvu. Kaip rodo daugelio šalių patirtis, vien platinimas, nediegiant papildomų eismo organizavimo sprendimų nėra ilgalaikis, nes praplatintos gatvės netrukus vėl užsipildo automobiliais. Šiuo metu viename automobilyje sostinėje važiuoja vidutiniškai 1,4–1,6 žmogaus.

Prioritetas viešajam transportui Kalvarijų gatvėje

Kalvarijų gatvėje, kur viešajam transportui jau anksčiau skirta viena bendro transporto eismo juosta nuo P. Lukšio iki Žalgirio g., tokios atkarpos suplanuotos ir nuo Žalgirio g. iki Konstitucijos pr. Jos atsiras šiuose ruožuose: nuo Šeimyniškių g. iki Žalgirio g., nuo Žalgirio iki Konstitucijos pr., nuo Žalgirio g. iki Treinio g. Šių atkarpų projektavimo darbai turėtų būti baigti per 2020 m., o pats daugumos atkarpų įrengimas preliminariai planuojamas 2021 m.

Minėtų atkarpų eismo pakeitimų poveikis buvo analizuojamas atskirai, investiciniame projekte buvo vertinamos jų kombinacijos, taip pat – privačių investuotojų darbų planai, galimi sudėtingesni projektavimo iššūkiai.

Eismo srautų skaičiavimus ir analizes SĮ „Vilniaus planas” bei SĮ „Susisiekimo paslaugos” atliko ne tik Kalvarijų, bet ir kitose gatvėse, kuriose nagrinėta A juostų atsiradimo galimybė. Kareivių g. jau įvyko ir vienos iš suplanuotų A juostų projektinių pasiūlymų viešinimas visuomenei bei pradėti vykdyti tolesni projektavimo darbai.

Apskaičiuota, kad Kalvarijų g. atkarpoje nuo Šeimyniškių iki Žalgirio g. piko metu viešuoju transportu vidutiniškai pervežami 1322 keleiviai per valandą, o automobiliu pravažiuoja apie 1179 keleiviai per valandą. Nors viešuoju transportu pervežamų keleivių skaičius yra didesnis, tačiau piko metu jo greitis šioje atkarpoje krenta daugiau nei 30 proc., o važiavimo laikas vidutiniškai pailgėja iki 40 proc. Dėl šių priežasčių sudėtinga užtikrinti punktualumą, kuris, miestiečių vertinimu, yra vienas svarbiausių rodiklių renkantis keliones viešuoju transportu. Skaičiuojama, kad A juostos įrengimas šioje atkarpoje per metus padėtų sutaupyti apie 967 darbo dienas keleivių laiko.

Kalvarijų g. atkarpa priešinga kryptimi – nuo Žalgirio iki Šeimyniškių g. – viešuoju transportu piko valandomis pervežama apie 1711, automobiliu – 1150 keleivių. Tačiau piko metu viešasis transportas važiuoja apie 60 proc. ilgiau nei įprastai, o greitis sumažėja apie 40 proc. Išvada – A juostos įrengimas padėtų keleiviams per metus sutaupyti apie 680 darbo dienų laiko.

Be to, analizuojant būsimos A juostos veiksmingumą Kalvarijų g., šalia Konstitucijos pr., suplanuota dar viena viešojo transporto stotelė tam, kad būtų pagerintos persėdimo galimybės ir centro prieigų pasiekiamumas. Numatoma ir Konstitucijos, Šeimyniškių, Kalvarijų g. sankryžos rekonstrukcija, kad atsiradus A juostoms būtų sklandžiai sureguliuotas visų srautų judėjimas.

Preliminariai planuojama, kad Kalvarijų g. A juostomis galės važiuoti taksi ir elektromobiliai – bus stebima, kaip pasiskirsto srautai ir kokią įtaką šio transporto judėjimas turi autobusams ir troleibusams. Stiprinant kontrolės mechanizmus, visame mieste planuojama palaipsniui atsisakyti tvarkos, leidžiančios A juostomis važiuoti 4+ automobiliams, nes jų kontrolės mechanizmas sudėtingas ir neefektyvus.

 

DalintisSiųstiSiųsti
Palikti komentarą su FB

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

Prie Vilniuje esančių kapinių įvedami laikini eismo ribojimai: ką svarbu žinoti?
Dėl kontrabandinių balionų sutrikęs Vilniaus oro uostas paveikė 4 tūkst. keleivių
Vilniaus rajonas kviečia gyventojus aktyviai dalyvauti kvartalinėje renovacijoje
Keturi medaliai iš tarptautinio stalo teniso turnyro Šalčininkuose

Politika

„Čekiukų” bylos: į savivaldybių biudžetus grįžo 1,2 mln. eurų, siekiama išieškoti dar 1,3 mln. eurų
Benkunskas kreipiasi į vilniečius: Jūsų kieme vėl norima įkišti daugiabutį? Siūlau sprendimus
Per Lietuvą ritasi Čiurlionio „Jūros“ banga: įvyko kultūros bendruomenės įspėjamasis streikas
Atsparumo formulė Baltijos šalims: civilinė gynyba, ginklų prieinamumas ir karo tarnyba

Kultūra

„1 % menui“: Vilnius svarsto, kaip užtikrinti finansavimą viešajam menui
Kaimo kvapas mažose figūrėlėse – paroda „Kaimo kasdienybė miniatiūroje“ Jašiūnuose
Kalvelių Dievo Gailestingumo bažnyčia paminėjo ketvirčio amžiaus sukaktį
Kas laukia Vokiečių gatvėje atkastų pamatų?

Sportas

Keturi medaliai iš tarptautinio stalo teniso turnyro Šalčininkuose
Baigtas Baltosios Vokės E. Ožeškovos gimnazijos sporto salės remontas
Vilniaus rajone – ypatingas renginys: vyks 20-metį skaičiuojantis „Juodšilių krosas“
Alytuje „Žalgiriui“ pergalė išsprūdo paskutinę minutę

Populiariausi

Vilniaus rajone, įtariama, padegta pirtis: sulaikyti trys įtariamieji

Vilniuje prie daugiabučio rasta negyva mergina

Jaunieji mokslininkai kviečia į renginį „Mokslo tinklai – tiltai“: kai mokslas tampa artimas kiekvienam

Jaunieji mokslininkai kviečia į renginį „Mokslo tinklai – tiltai“: kai mokslas tampa artimas kiekvienam

Kokia gėlė esate pagal horoskopą?

Kokia gėlė esate pagal horoskopą?

Madagaskaras, Ilgoji Lova ir Rojus: 87 labai keisti kaimų pavadinimai Lietuvoje

Madagaskaras, Ilgoji Lova ir Rojus: 87 labai keisti kaimų pavadinimai Lietuvoje

Susitikimas jaunimo su M (7)

Vilniaus rajono merė susitiko su jaunimu

Vilniaus rajonas – konkurse „Išmanus miestas 9“

Vilniaus rajonas – konkurse „Išmanus miestas 9“

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Orai
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

Šį savaitgalį vėl sugrįšime prie žiemos laiko – laikrodžiai suksis valanda atgal

Šį savaitgalį vėl sugrįšime prie žiemos laiko – laikrodžiai suksis valanda atgal

Prie Vilniuje esančių kapinių įvedami laikini eismo ribojimai: ką svarbu žinoti?

Prie Vilniuje esančių kapinių įvedami laikini eismo ribojimai: ką svarbu žinoti?

Dėl kontrabandinių balionų sutrikęs Vilniaus oro uostas paveikė 4 tūkst. keleivių

Dėl kontrabandinių balionų sutrikęs Vilniaus oro uostas paveikė 4 tūkst. keleivių

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022