• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Sekmadienis, 28 gruodžio 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Įdomu

Nepaisydami slidžių kelių vairuoja automobilius net plikomis padangomis

2019-01-19
Įdomu
Laikas: 3 min skaitymo

Nors sausis prasidėjo skaudžiais eismo įvykiais, iš patikrinimų keliuose matyti, kad vairuotojai nesisaugo patys ir nesaugo kitų eismo dalyvių – važinėja automobiliais, kurių padangų protektorius mažesnis, nei leistina, ir nesisega saugos diržų.

Lietuvos transporto saugos administracijos organizuoto ir kartu su Lietuvos policijos pareigūnais vykdyto reido metu praėjusią savaitę tikrinta lengvųjų automobilių techninė būklė – padangų ir saugos diržų naudojimas, atitiktis nustatytiems reikalavimams. Iš viso buvo patikrinta apie 2 000 lengvųjų automobilių. Dėl keleivių diržų segėjimo taip pat patikrinta 919 priekyje ir 314 gale sėdinčių keleivių. Tikrintas ir sėdimose vietose įrengtų saugos diržų veikimas.

Nustatyti 7 atvejai, kai vairuotojai nesegėjo automobilio saugos diržų, ir 6 atvejai, kai greta vairuotojo sėdintys keleiviai nesegėjo automobilio saugos diržų. Patikrinimų metu taip pat nustatyti 94 atvejai, kai automobilio gale sėdintys keleiviai nesegėjo saugos diržų. Nustatyti 8 atvejai, kai saugos diržai apskritai neveikė ir net 133 atvejai, kai jie buvo užkišti po galinėmis keleivių sėdynėmis ir nenaudojami. Taigi, automobiliui patekus į eismo įvykį, galima daryti prielaidą, kad toks eismo įvykis būtų pasibaigęs skaudžiais sužalojimais ar net žūtimis.

Tikrinant automobilių padangų protektorių, nustatyta, kad 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis, nei leistina, arba automobiliuose buvo sumontuotos vasarinės padangos. Šių automobilių vairuotojams pareigūnai anuliavo privalomosios techninės apžiūros galiojimą ir skyrė baudas. Pašalinę trūkumus automobilių savininkai techninės apžiūros stotyje šiems automobiliams privalės iš naujo atlikti techninę apžiūrą, kad būtų leista vėl dalyvauti eisme.

„Analizuojant kai kuriuos eismo įvykius ir apžiūrint automobilius, pastebėta, kad gale sėdėję ir diržų neprisisegę keleiviai ne tik susižaloja patys, bet ir smūgio metu sunkiai traumuoja priekyje sėdintį vairuotoją arba keleivį. Pavyzdžiui, Japonijoje atliktas tyrimas rodo, kad rizika žūti automobilių susidūrimo metu išauga net penkis kartus, jei gale sėdintys keleiviai nesegi saugos diržų”, – vairuotojų ir automobiliais keliaujančiųjų dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius.

Pašnekovo teigimu, japonų atliktas tyrimas rodo, kad, jei automobilio gale sėdintys keleiviai būtų segėję saugos diržus, net 80 proc. priekyje sėdinčių vairuotojų ar keleivių būtų išvengę mirties avarijos metu. Yra apskaičiuota, kad automobiliui važiuojant apie 50 km/h greičiu ir patyrus priešpriešinį smūgį gale neprisisegęs keleivis trenkiasi į priekinį stiklą arba sėdynę tokiu pačiu smūgiu, kokį patirtų nukritęs nuo 3 aukštų pastato.

„Kuo didesnis neprisisegusio keleivio svoris, tuo didesne jėga smūgio metu jis juda į priekį. Didžiojoje Britanijoje kasmet apie 40 automobilių vairuotojų ir priekyje sėdinčių keleivių eismo įvykių metu žūva dėl gale neprisisegusių keleivių”, – Didžiosios Britanijos transporto departamento statistiką apibendrina ekspertas. Pasak jo, jei automobiliuose visi vairuotojai ir keleiviai segėtų diržus, tai kasmet padėtų išvengti 120 žūčių ir 1 000 rimtų sužeidimų.

Lietuvoje patikrinimai vykdyti siekiant keleto tikslų. Pirmiausia siekiant atkreipti keleivių ir vairuotojų dėmesį į kylančias grėsmes dėl saugos diržų nesegėjimo – nustačius pažeidimus paaiškinama apie galimas pasekmes, kurios gali kilti eismo įvykių metu, jeigu vairuotojai ir keleiviai, ypač sėdintys gale, bus neprisisegę. Antra, siekiama pašalinti iš eismo automobilius su padangomis, kurios neatitinka nustatytų reikalavimų ir kelia grėsmę visiems eismo dalyviams.

Taip pat siekta sužinoti, kiek vairuotojų ir keleivių važiuoja nesegėdami saugos diržų. Paskutiniais turimais duomenimis, kuriuos skelbia Europos transporto saugumo taryba, Lietuvoje 2014 m. saugos diržus segėsi tik 33 proc. gale važiuojančių keleivių ir Lietuva buvo ketvirta nuo galo tarp visų Europos Sąjungos šalių už savęs palikdama tik Kroatiją, Italiją ir Serbiją.

Praėjusios savaitės patikrinimų duomenimis, saugos diržus šalyje segi jau apie 70 proc. gale sėdinčių keleivių. Situacija, palyginti su 2014 m., gerokai pagerėjusi, tačiau, palyginti su priekyje sėdinčiais vairuotojais ir keleiviais, tarp kurių diržų nesisegančiųjų skaičius nesiekia 1 proc., vis dar stebimas žymus atotrūkis. Todėl sėsdami prie vairo vairuotojai pirmiausia turi pagalvoti apie diržo prisisegimą ir keliaujančiųjų paraginimą tą padaryti.

DalintisSiųstiSiųsti
Palikti komentarą su FB

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

Lietuvos miestai per šimtmetį: išaugę tarpukariu turi šiuolaikinių iššūkių
Šventinio stalo likučiai: kaip tinkamai juos rūšiuoti?
FA „TransINVEST“ surengė tikrą kalėdinę futbolo šventę
Vilniaus rajono meras su žmona sveikina šv. Kalėdų bei Naujųjų metų proga

Politika

Vilnius reikalauja, kad Minskas nutrauktų hibridines atakas, išleistų įstrigusius vilkikus
Du vaikus turinčios šeimos nebus laikomos daugiavaikėmis
Meras sako, jog sostinėje problemų dėl migrantų kol kas nėra
Šakalienė: visi krašto apsaugos ministrai galėjo atsisveikinti su kariais, man to neleido

Kultūra

Seimas apsisprendė dėl valstybei svarbių datų ir asmenybių 2028 metais
Vilniaus TV bokštas šviečia ir „šoka“ pagal Čiurlionio valsą
Pasitikrinkite, kaip gerai žinote lietuviškas Kalėdų tradicijas
Nuoširdus šventinis susitikimas Gerviškėse

Sportas

FA „TransINVEST“ surengė tikrą kalėdinę futbolo šventę
Su Walkerio ir Hardingo tandemu „Rytas“ tvirtai pradėjo Citadele KMT ketvirtfinalį
Nemenčinėje išaiškėjo Vilniaus rajono šaškių ir šachmatų čempionai
Sostinės jauniesiems sportininkams – ir didesnis finansavimas, ir daugiau sporto šakų

Populiariausi

Linksmos dovanos, kurios patiks humoro jausmą turintiems žmonėms

Linksmos dovanos, kurios patiks humoro jausmą turintiems žmonėms

Tarptautinės Erasmus+ patirtys Vilniaus agroekologijos mokymo centre

Tarptautinės Erasmus+ patirtys Vilniaus agroekologijos mokymo centre

Vilnius įžiebė natūralią Kalėdų eglę: kviečia atsigręžti į nematerialias vertybes

Vilnius įžiebė natūralią Kalėdų eglę: kviečia atsigręžti į nematerialias vertybes

„Nemenčinės komunalininkas“ stengsis mažinti šilumos kainas

„Nemenčinės komunalininkas“ stengsis mažinti šilumos kainas

Šventinio laikotarpio startas Vilniaus rajone

Šventinio laikotarpio startas Vilniaus rajone

Vilnius stiprina jaunimo sportą – daugiau galimybių vaikams

Vilnius stiprina jaunimo sportą – daugiau galimybių vaikams

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Anonsai
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Orai
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

Kodėl ruošiant Pekino antį gali prireikti net plaukų džiovintuvo? Dalijasi nebrangiai įgyvendinamu šio paukščio receptu

Kodėl ruošiant Pekino antį gali prireikti net plaukų džiovintuvo? Dalijasi nebrangiai įgyvendinamu šio paukščio receptu

Jau šiemet prognozuoja lūžį elektromobilių rinkoje: kur Lietuvai dar reikia pasitempti

Žaliąsias ambicija tenka mažinti: automobiliai su degimo varikliais rinkoje išliks

Lietuvos oro uostai sumušė visų laikų rekordą – sveikino 7 mln. keleivį

Lietuvos oro uostai sumušė visų laikų rekordą – sveikino 7 mln. keleivį

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022