Šiais laikais tiek įmonių strateginiai planai, tiek žmonių pokalbiai apie gyvenimą dažnai sukasi apie raktažodį „pokyčiai“. Kita vertus, nors pokyčiai technologijų pasaulyje yra tokie dažni, kad jau praktiškai gali būti vadinami rutina, švietimo srityje jie vis dar plinta kur kas lėčiau. Būtent dėl šios priežasties padrąsinti mokyklų atstovus siekiama jau pusę dešimtmečio Lietuvoje vykdoma skaitmeninių pokyčių programa.
Įveikusios nemažą konkurenciją ir pristačiusios ambicingus planus, skaitmeninių pokyčių savo bendruomenėms šiemet sieks dar 12 mokyklų, atrinktų dalyvauti „Samsung mokykla ateičiai“ programoje. Iš 52 paraiškas pateikusių ugdymo įstaigų buvo atrinktos didžiausią motyvaciją ir tvarų tikslą turinčios mokytojų komandos, kurios beveik pusmetį tobulins skaitmeninio raštingumo, pokyčių valdymo ir įtaigaus pristatymo įgūdžius bei varžysis dėl 10 000 eurų vertės prizo savo mokyklai.
Kauno technologijos universiteto Studijų informacijos skyriaus vadovė Aurelija Naseckaitė teigia, jog komandų pateiktos idėjos buvo vertinamos ne tik pagal jų tikslingumą, bet ir kūrybiškumą bei originalumą. Anot jos, visos paraiškas pateikusios mokyklos parodė didelę motyvaciją, todėl atrinkti 12 geriausių nebuvo lengva užduotis.
„Svarbu, jog kritiškai vertinama dabartinė mokyklų situacija. Konkurse dalyvavusios komandos numato, jog sėkmės atveju bus įtrauktos visos mokyklų tikslinės auditorijos: moksleiviai, mokytojai, moksleivių tėvai. Mokyklų komandoms deleguojami šauniausi, modernius ugdymo metodus taikantys mokytojai ir administracijos atstovai. Bendruomenės telkiasi pokyčiams, o tai rodo pasitikėjimą savo jėgomis ir norą tobulėti“, – teigia vertinimo komisijos narė A. Naseckaitė.
Dalyvauti projekte šiemet paraiškas pateikė mokyklos iš visų Lietuvos apskričių, o aktyviausiai paraiškas pildė Kauno (27 proc.), Šiaulių (15 proc.) ir Alytaus (12 proc.) apskričių pedagogai. Daugiau nei pusė projekte dalyvauti norą išreiškusių mokyklų taip pat yra iš mažesnių miestų ar rajonų. Pastebimas ir didesnis pradinių bei pagrindinių klasių pedagogų įsitraukimas: lyginant su ankstesniais metais, gimnazijų paraiškų dalis šiemet mažesnė – ji sudarė beveik trečdalį.
Vertinimo komisijos atrinktos ir skaitmeniniuose mokymuose dalyvauti kviečiamos:
Vilniaus Emilijos Pliaterytės progimnazija;
Alytaus Likiškėlių progimnazija;
Alytaus raj. Daugų Vlado Mirono gimnazija;
Anykščių Jono Biliūno gimnazija;
Gargždų „Minijos“ progimnazija;
Kaišiadorių raj. Kruonio gimnazija;
Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazija;
Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazija;
Klaipėdos Agluonėnų pagrindinė mokykla;
Panevėžio raj. Naujamiesčio gimnazija;
Šakių raj. Slavikų pagrindinė mokykla;
Šiaulių Gytarių progimnazija.
„Siekiame, kad pokyčiai švietimo sektoriuje ir mokyklose būtų įsileidžiami drąsiau. Smagu matyti, kad tiek daug ugdymo specialistų išreiškia aiškų norą tobulėti ir gerinti savo skaitmenines kompetencijas. Šie mokytojai savo pavyzdžiu veda Lietuvos švietimo sistemą į priekį. Kartu su jais dirbsime tam, kad mokyklos taptų patrauklesnės tiek mokiniams, tiek patiems mokytojams“, – teigia programos „Samsung mokykla ateičiai“ vadovė Baltijos šalyse Eglė Tamelytė.
Šių metų programos atidarymas ir pirmasis mokymų modulis įvyks jau spalio 19 d., o nugalėtojų komanda paaiškės kitų metų kovo mėn. Per šį laiką mokyklos tobulins savo pokyčių projektus su mentorių pagalba bei gilins savo skaitmenines kompetencijas.