Jeigu galvojate, kad mokytojai tik taiso sąsiuvinius ir ruošiasi pamokoms, labai klystate! Šalčininkai rajono mokytojai produktyviai „gamina“ sėkmingų pamokų receptus, vakar jie sukūrė net 5 aktyvių pamokų pavyzdžius.
Šalčininkų rajone įgyvendinant Švietimo ir mokslo ministerijos projektą „Lyderių laikas 3“ siekiama keisti mokinių ir mokytojų supratimą apie šiuolaikinę pamoką. Spalio 9 dieną surengtas rajoninis renginys mokytojams, kuriuo siekiama atrasti ir skleisti sėkmingų aktyvių pamokų receptus.
Aktyvių? Ne, ne tik. Kiekviena aktyvi pamoka dar buvo ir interaktyvi, netradicinė, subalansuota ir integruota. Intriga? Taip! Pasirodo įmanoma suderinti apelsiną ir degtukus, vaikų pamėgtą spinerį, vandenį ir putojančią tabletę, pamokose kaip auklėjamąjį momentą panaudoti kreidą, darbines pirštines, o metalofoną – ilgųjų ir trumpųjų balsių mokymui. Mokytojai atskleidė, kad kūrybiškumui ribų iš tiesų nėra ir 3×15 pamokose yra būtina sąlyga, reikalingas balansas, vaikų motyvavimas, aktyvinimas. Sėkmingos pamokos esmė – įdomi ir įtraukianti veikla, netradicinės erdvės, daiktai ir skirtingų dalykų integravimas.
Savo pavyzdžiais taip pat dalinosi projekto „Lyderių laikas 3“ Šalčininkų rajono kūrybinės komandos narės – mokytojos Natalija Šiškovskaja ir Renata Babravičienė. Entuziastingai pristatytos pamokos patraukė visų dėmesį, nes juk iš tiesų pamokos pradžioje įdomu bandyti atspėti, kas paslėpta dėžutėje, o vėliau pamatyti, kaip iš tiesų atrodo jūrų ežys, ir visa tai – mokantis anglų kalbos, arba perfrazuoti jau žinomas patarles naudojantis informacinėmis technologijomis. Įdomu buvo ir mokytojams!
Kurdami sėkmingos pamokos receptą mokytojai akcentavo, kad pamokose turi būti taikomi įvairūs metodai, nes ir mokinių mokymosi stilius skiriasi. Anot jų, šiuolaikinė pamoka turi sudaryti sąlygas įgyti žinias aktyviai veikiant, o mokymo metodų tikslingumas ir įvairovė padaro mokymo procesą daug spartesnį ir patrauklesnį. Jie taip pat išvardijo aktyvių mokymo(si) metodu privalumus, svarbiausias iš jų – motyvacija.
– Šiuolaikinė karta yra labai reikli ir greita, mokiniai nori visko čia ir dabar, todėl mokytojas turi mokėti prisitaikyti, surasti aukso vidurį. Mūsų rajono mokytojai yra iš tiesų darbštūs ir aktyvūs, deda daug pastangų ruošdamiesi pamokoms, tačiau atsinaujinti reikia. Tokia yra mokytojų profesija, turime žengti koja kojon su laiku, būtina atsisakyti stereotipų ir keisti požiūrį į mus pačius, mūsų mokinius ir pamoką, – sako kūrybinės komandos narė Gitana Šablinskaja.
Recepto 3×15 paieškos baigėsi interaktyvia refleksija. Kūrybinės komandos narė Renata Babravičienė pakvietė pasidalinti įspūdžiais per internetinę platformą menti.com.
Švietimo ir sporto skyriaus specialistas Edmund Učkuronis, kuruojantis projekto įgyvendinimą, apibendrindamas renginį, akcentavo, kad realizuojant projektą „Lyderių laikas 3“ sudaryta kūrybinė komanda ieško motyvuojančios ir įtraukiančios pamokos sprendimų, lankosi užsienio ir Lietuvos švietimo įstaigose, organizuoja renginius mokiniams ir mokytojams.
– Kodėl 3×15? Atsakymas paprastas. Gegužę organizuotame renginyje mokiniai pasisakė už balansą pamokose ir žinių pritaikymą praktikoje. Todėl gimė mintis atsisakyti tradicinio pamokos pavadinimo, kitokio požiūrio į pamokos eigą ir lokalizaciją. Tikimės mokytojų palaikymo atsižvelgiant į mokinių norus. Lapkričio 12 – 16 dienomis Šalčininkų rajono švietimo įstaigos pakvies mokytojus į atvirą savaitę. Pamokose lankysis ir kūrybinės komandos nariai. Tikslas yra labai paprastas, bet paslėptas – surasti subalansuotai aktyvią pamoką, kurioje mokiniai patys galėtų veikti ir atrasti, o mokytojas taptų konsultantu, – sako E. Učkuronis.
Po pertraukos į salę grįžę mokytojai susitiko su Šiaulių „Salduvės“ progimnazijos direktore Natalija Kaunickiene, pristačiusia pagalbos mokytojui modelį, mokinio pažangos stebėjimą, geros pamokos bruožus. Anot jos, mokiniai turi gauti aktualią ir su gyvenimu susieta mokomąją medžiagą, pamokos struktūra turi būti apgalvota, o uždaviniai pamatuojami ir įgyvendinami.
Inesa Suchocka