Vilnius ir toliau nuosekliai plečia elektrinių paspirtukų ir dviračių infrastruktūrą. Iki birželio vidurio planuojama įrengti papildomai 350 naujų stovėjimo vietų, kurios prisidės prie vis labiau augančio mikrojudumo poreikio mieste. Po šio plėtros etapo visame mieste bus apie 800 specialių stovėjimo vietų, pritaikytų elektriniams paspirtukams ir dviračiams statyti.
„Mikrojudumas – tai ne tik patogus ir žalesnis keliavimo būdas mieste, bet ir atsakomybė laikytis kelių eismo bei miesto nustatytų taisyklių. Augantis stovėjimo vietos skaičius padės užtikrinti, kad elektriniai paspirtukai ir dviračiai netaptų kliūtimi kitiems eismo dalyviams, o liktų sprendimu judėti greitai, saugiai ir tvarkingai“, – sako Adomas Bužinskas, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius.
„Šios iniciatyvos tikslas – didinti tvarką viešosiose erdvėse, užtikrinti eismo dalyvių saugumą ir skatinti atsakingą naudojimąsi mikrojudumo priemonėmis. Palikti elektrinį paspirtuką bet kur – tas pats, kas numesti banano žievę vidury šaligatvio: ir netvarkinga, ir pavojinga kitiems. Paspirtukams bei dviračiams tikrosios „poilsio zonos“ yra specialios stovėjimo vietos, kur netrukdomas niekieno kelias“, – sako Jonas Damidavičius, JUDU judumo transformacijos vadovas.
El. paspirtukų ir el. dviračių parkingo vietos paženklintos specialiu stačiakampio formos žymėjimu, o jo viduryje – paspirtuko ir „P“ raidės simboliai. Paspirtukus palikti reikia tvarkingai – statyti vertikaliai su lyg stovėjimo zona, kuo arčiau krašto arba šalia esančios el. transporto priemonės. Taip užtikrinsime, kad aikštelės vietos būtų panaudotos efektyviai, o miestiečius džiugintų tvarkinga aplinka.
Remiantis 2024 m. duomenimis, sostinėje mikrojudumo transporto priemonių dalijimosi paslaugas teikė dvi įmonės: „Bolt“ siūlė elektrinius paspirtukus ir dviračius, o „Ride“ – elektrinius dviračius. Iš viso Vilniaus gatvėse važinėjo apie 4,5 tūkst. šių transporto priemonių, o bendras jų naudotojų įveiktas atstumas 2024 m. siekė beveik 3 mln. kilometrų.